Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38548
Title: Ortaokul öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin incelenmesi (Pamukkale ilçe örneği)
Authors: Ozansoy, Zeynel
Keywords: İş Doyumu
öğretmen
ortaokul
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmada, ortaokul öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni, 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Denizli/Pamukkale İlçe merkezinde bulunan 22 ortaokulda görev yapan 709 öğretmeni içermektedir. Araştırmanın evrenini temsil eden örneklemi ise öğretmenler arasından eleman örnekleme yöntemi ile farklı eğitim kurumundan seçilen 200 öğretmenden oluşmuştur. Araştırma için gerekli verilerin toplanmasında 20 maddeden oluşan, Weiss, Dawis, Englend ve Lofquist tarafından geliştirilmiş ve Baycan (1985) tarafından Türkçeye uyarlanmış “Minnesota İş Doyum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin parametrik analizleri sonucunda ulaşılan en önemli sonuç araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğun iş doyum düzeylerinin yüksek olduğu ve bu mesleği yapmaktan memnun olmalarıdır. Bunun yanı sıra, cinsiyet, medeni durum, eğitim durumuna göre öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin benzer olduğu, 1-10 yıl mesleki kıdeme sahip öğretmenlerin ve 41 yaşından büyük öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin diğerlerine göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38548
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zeynel OZANSOY Proje.pdf2.43 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

178
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.