Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38578
Title: | Okul müdürlerinin işe bağımlılık düzeyleri nedir? | Authors: | Oranlı, Eylem | Keywords: | İşe bağımlılık iş bağımlılığı |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada, Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde görev yapan okul müdürlerinin işe bağımlılık düzeyleri ve bunun farklı değişkenlere göre farklılığı araştırılmıştır. Araştırmada “ilişkisel tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020–2021 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde görev yapan 154 okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmada, “İşe Bağımlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Okul müdürlerinin işe bağımlılık ölçeği alt boyutlarına ilişkin görüşlerinin genel olarak yüksek olduğu ve en yüksek katılımın “Kendine değer verme” alt boyutu olduğu ve bunu sırasıyla “İş takıntısı”, “Kontrol” boyutları izlerken en düşük katılımın ise “İletişimin zarar görmesi” alt boyutu olduğu görülmüştür. Ölçeğin geneline ve alt boyutların tamamında “Sık sık” düzeyinde bir katılım olmuştur. Okul müdürlerinin işe bağımlılığı incelendiğinde ise; cinsiyet düzeyine göre anlamlı farklılık olmadığı ancak; okulun bulunduğu yerleşim yeri, okul müdürünün kıdemi ile kurumda çalışma süresine göre anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Bu farklılıklar; merkeze bağlı mahallede yaşayanlarla, ilçe merkezinde yaşayanlar arasında; merkeze bağlı mahallelerde yaşayanlar arasında farklılık görülürken diğer gruplar arasında herhangi bir farklılık görülmemiştir. Okul müdürlerinin işe bağımlılık ölçeğinde alt boyutlarına yönelik cinsiyete göre bütün alt boyutlarda anlamlı farklılık görülememiştir. Ancak; okulun bulunduğu yerleşim yeri, kıdem ile kurumda çalışma süresi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar görülmüştür. Okulun bulunduğu yerleşim yeri ilçe merkezinde olanların, merkeze bağlı mahallede olan okullara göre işe bağımlılıklarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Okul müdürleri kıdemlerine göre kıdemi yüksek olan okul müdürlerinin daha işe bağımlı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca okuldaki çalışma süresine göre; çalışma süresi daha yüksek olan okul müdürlerinin, daha az olan okul müdürlerine göre yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Dolayısıyla cinsiyete göre işe bağımlılık düzeyleri değişmezken; çalıştığı okul merkez ilçede bulunan, kıdemi yüksek olan ve okuldaki çalışma süresi daha uzun olan okul müdürlerinin işe bağımlılıklarının daha yüksek seviyede olduğu sonucuna varıl | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38578 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
EYLEM ORANLI.pdf | 998.97 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
192
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
146
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.