Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38579
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKanıtürk Tonel, Sera-
dc.contributor.editorAybek, Eren Can-
dc.date.accessioned2021-07-26T12:06:23Z-
dc.date.available2021-07-26T12:06:23Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38579-
dc.description.abstractBu araştırmada, Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçesindeki görevli ilkokul müdürlerinin dijital içerik ve teknolojiyi kullanma becerileri ile bu değişkenlerin göre farklılığı üzerine çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada “ilişkisel tarama modeli” kullanılmıştır. Çalışmanın evreni 2020–2021 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçesinde görev yapan 217 okul müdürü oluşturmaktadır. Merkezefendi ve Pamukkale İlçesinde görev yapan tüm ilkokul müdürlerinden soruları cevaplayan 217 ilkokul müdüründen veriler alınmıştır. Çalışmada kullanılacak ölçek,“ Eğitim Teknolojisi Standartlarına Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği” dir. Merkezefendi ve Pamukkale ilçesindeki bütün ilkokul müdürlerinin dijital içerik ve teknolojiyi kullanma becerilerinin yeterli düzeyde hatta iyi derece kullanabildikleri, öğretmen arkadaşlarına öncülük edebilecekleri görülmüştür. Merkezefendi ve Pamukkale İlçesindeki ilkokul müdürlerinin dijital içerik ve teknolojiyi kullanma becerilerinin uygulanan anketler sonucu elde edilen verilerden fazla olduğuna hatta en çok iştirakın “Dijital çağa uygun öğrenme ortamları ve değerlendirme etkinlikleri tasarlama ve geliştirme” alt boyutunda olduğu ve “Öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırma ve yaratıcılıklarını teşvik etme”, “Dijital çağın çalışma ve öğrenme anlayışına öncülük etme ”, “Dijital vatandaşlıkta model olma” boyutları sıralamayı oluştururken en düşük katılımın ise “Mesleki gelişim ve liderlik etkinliklerine katılma” alt boyutunda gerçekleşmiştir. Ölçeğimizin tamamı ile alt boyutların genelinde “Tamamen Katılıyorum” seviyesinde bir iştirak nedeniyle okul yöneticilerinin dijital içerik ve teknolojiyi kullanabilme becerisi anlamında kafi oldukları neticesine varılmıştır. İlkokul müdürlerinin dijital içerik ve teknoloji kullanma yeteneklerine göre bireysel hususta bakıldığında ise; cinsiyet, yöneticilikte geçen süre, kıdeme göre anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. İlkokul müdürlerinin dijital içerik ve teknolojiyi kullanma yeteneklerine göre düşüncelerinin okul yöneticilerinin bireysel tutumlarına bakılarak cinsiyet, yöneticilikte geçen süre ve kıdem süresine bakılarak genel verilerde manidar farklılıklar görülmemiştir. Diğer alt boyutlarda herhangi farklılık görülememiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlkokul müdürüen_US
dc.subjectteknoloji kullanımıen_US
dc.subjectdijital içeriken_US
dc.titleİlkokul müdürlerinin dijital içerik ve teknolojiyi kullanma becerilerinin incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sera KANITÜRK.pdf785.03 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

178
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

186
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.