Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38655
Title: Üniversite öğrencilerinin tüketim davranışlarına sosyal medyanın etkisi: Pamukkale Üniversitesi örneği
Other Titles: Social media impact on the consumption behavior of university students: Pamukkale University example
Authors: Varlık, Rabia
Advisors: Erdoğan, Türkan
Keywords: Tüketim
Tüketim Kültürü
Genç
Üniversite Öğrencileri
Sosyal Medya
Consumption
Consumer Culture
Youth
University Students
Social Media
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin tüketim davranışlarına sosyal medya paylaşım sitelerinin nasıl etki ettiği değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, 30 erkek katılımcı ve 30 kadın katılıcı olmak üzere toplam 60 üniversite lisans öğrencisiyle yapılan derinlemesine görüşmeler ile sınırlıdır. Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin kullanmakta oldukları sosyal medya paylaşım siteleri ile öğrencilerin tüketim davranışları arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Araştırma metodoloji, kuramsal, kavramsal bölüm, kuşak kavramı ve kuşaklar, araştırmanın verilerinin değerlendirilmesi olmak üzere dört ana bölümden oluşmaktadır. Analizler sonucunda elde edilen verilere göre sosyal medya paylaşım siteleri üniversite öğrencilerinin tüketim davranışlarına etki etmektedir. Üniversite öğrencilerini tüketime iten sosyal medya paylaşım siteleri onlar için kolaylık ve rahatlığı ifade etmektedir.
In this study, how social media sharing sites influenced the consumption behaviors of university students was evaluated. The findings of the study were limited to in-depth interviews with a total of 60 university undergraduate students, including 30 male participants and 30 female participants. The aim of the research is to investigate the relationship between the social media sharing sites used by university students and the consumption behaviors of the students. The research consists of four main sections: methodology, theoretical, conceptual department, generation concept and generations, evaluation of the data of the research. According to the data obtained as a result of the analysis, social media sharing sites affect the consumption behaviors of university students. Social media sharing sites that push university students to consume express convenience and convenience for them.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38655
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10413314.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

284
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

664
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.