Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38689
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdipçiner, Nuray Selma-
dc.contributor.authorDerebaşoğlu, Tunahan-
dc.date.accessioned2021-08-26T11:58:35Z
dc.date.available2021-08-26T11:58:35Z
dc.date.issued2021-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38689-
dc.description.abstractModernleşen dünyada turizm sektörü sürekli değişmekte ve gelişmektedir. Uluslararası turizm pazarında pay almak isteyen ülkeler değişen koşullara ayak uydurmak ve yurtdışına tanıtımlarını gerçekleştirebilmek için bazı stratejiler geliştirmektedirler. Ülkeler bu belirledikleri stratejiler doğrultusunda tanıtım faaliyetlerini gerçekleştirmektedirler. Bu tanıtım faaliyetleri ülkede turizm sektörünün güçlenmesi ve ülkeye turist çekilmesi açısından büyük önem arz etmektedir. Ülkeler tanıtım faaliyetlerini gerçekleştirirken değişik araçlar kullanırlar. Bu araçların başında ikna gücünün yüksek olduğu bilinen reklam faaliyetleri gelmektedir. Reklam faaliyetleri gerçekleştirilirken kullanılan araçlardan biri tanıtım afişleridir. Afişlerin ülkenin turistik değerlerini tanıtacak şekilde ve turizm stratejileri doğrultusunda düzenlenmesi gerekmektedir.Bu çalışmanın amacı Türkiye’nin tanıtım afişlerinin Türkiye’nin turizm hedef ve stratejilerini destekler nitelikte olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada göstergebilim yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci Bölümde; Tanıtım ve reklam kavramları detaylı olarak ele alınmıştır. Türkiye’nin geliştirdiği tanıtım faaliyetleri ve turizm stratejileri ve hedefleri incelenmiştir. İkinci bölümde: Göstergebilim kavramı ele alınarak göstergebilimin tarihçesi, öncüleri ve terimleri sırasıyla incelenmiştir. Araştırmanın son bölümü olan üçüncü bölümde ise, Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı Tanıtma Genel Müdürlüğünün sitesinde yer alan tanıtım afişleri göstergebilim yöntemiyle analiz edilmiştir. Analizler sonucu ortaya çıkan anlamların tanıtım stratejileri ve hedefleri ile aynı doğrultuda olup olmadığını belirlemek için karşılaştırmalar yapılmıştır. Bu analizler, incelemeler ve karşılaştırmalar sonucunda bazı değerlendirmelerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn the modernizing world, the tourism sector is constantly changing and developing. Countries that want to take a share in the international tourism market develop some strategies in order to keep up with changing conditions and to make their promotions abroad. Countries carry out promotional activities in line with these strategies. These promotional activities are of great importance in terms of strengthening the tourism sector in the country and attracting tourists to the country. Countries use different tools while carrying out their promotional activities. One of these methods is advertising activities, which are known to have high persuasion power. Promotional posters are one of the tools used in advertising activities. The posters should be arranged in a way to introduce the touristic values of the country and in line with the tourism strategies. The aim of this study is to determine whether Turkey’s promotional poster supports Turkey’s tourism goals and strategies. The method of semiotics was used in the research. The research consists of three parts. In the first part; Promotion and advertisement concepts are discussed in detail. Turkey's tourism promotional activities and strategies and goals are examined. In the second part: The history, pioneers and terms of semiotics are examined respectively by considering the concept of semiotics. İn the third part which is the last part of study, The promotional posters on the website of The General Directorate of Promotion affiliated to The Ministry of Culture and Tourism were analyzed using the method of semiotics. Comparisons were made to determine whether the meanings revealed as a result of the analysis were in line with the promotional strategies and goals. As a result of these analyzes, examinations and comparisons, some evaluations were made.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTanıtımen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectTanıtım Afişlerien_US
dc.subjectTurizm Stratejilerien_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectPromotionen_US
dc.subjectAdvertisementen_US
dc.subjectPromotion Postersen_US
dc.subjectTourism Strategiesen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.titleTürkiye turizm reklam görselleri ile turizm hedeflerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of tourism advertising images and tourism goals of Turkeyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid682573en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tunahan Derebaşoğlu.pdf7.16 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on May 27, 2024

Download(s)

1,738
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.