Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38696
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorŞahin, Abdurrahman-
dc.contributor.authorYıldız Mutlubaş, Sena-
dc.date.accessioned2021-09-02T08:15:38Z
dc.date.available2021-09-02T08:15:38Z
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38696-
dc.description.abstractDeğerlere son zamanlarda atfedilen önemin temel göstergelerinden biri, ders kitaplarının, öğretim programlarındaki kök değerleri yansıtacak şekilde yazılmasına dönük çabalardır. Matematik ders kitaplarının da değerleri içeren mesajları taşıyan uygun bir zemin olduğunu araştırmalar işaret etmektedir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı matematik ders kitaplarının programda yer alan kök değerleri yansıtma durumlarını incelemektir. Nitel olarak yürütülen ve doküman incelemesine dayanan bu araştırmanın veri kaynaklarını, benzeşik örneklem tekniğiyle belirlenen biri resmi diğeri özel bir yayınevine ait iki adet beşinci sınıf matematik ders kitabı oluşturmaktadır. Veri çözümleme sürecinde, kök değerler bir ön çerçeve oluşturduğu için betimsel analiz temel alınmış; kitaplardaki metin, görsel, alıştırma, soru gibi tüm unsurlar incelenmiştir. Elde edilen bulgular hem sayısal değerleri de içeren özetleyici tablolar halinde hem de her bir kök değeri yansıtan örneklerle destekli şekilde sunulmuştur. Bulgular, her iki kitapta da kök değerlerin tamamına yer verildiğini, en çok yer verilen iki değerin sırasıyla vatanseverlik ve sorumluluk, en az yer verilen değerin ise dürüstlük olduğunu göstermektedir. Ayrıca kitaplarda sabır, dostluk, adalet, sevgi, yardımseverlik ve saygı değerlerinin yakın sıklıklarda yer aldığı; resmi ve özel yayıncılık açısından da değerlerin temsil sıklıklarının paralel olduğu gözlenmiştir. Bulgulardan hareketle, öğretmenlerin az temsil edilen değerler açısından destekleyici bir rol oynamaları gereğine; kitapların yeni baskılarında ise bu değerleri yansıtan daha çok temsile yer verilmesi ihtiyacına dikkat çekilebilir.en_US
dc.description.abstractOne of the main indicators of the importance recently attributed to values is the efforts to write textbooks in a way that reflects the root values placed in the curriculum. Research indicates that mathematics textbooks are also a suitable basis for carrying messages containing values. Therefore, the aim of this study is to examine how the mathematics textbooks reflect the root values placed in the curriculum. The data sources of this qualitative study, which is based on document analysis, consist of two fifth grade mathematics textbooks, one official and the other belonging to a private publishing company, determined by homogeneous sampling technique. In the data analysis process, descriptive analysis was used since the root values form a preliminary framework for analysis. All elements in the books such as text, visuals, exercises and questions were examined one by one. The findings were presented both in the form of summative tables including numerical values and with examples from the books reflecting each root values. The findings show that all root values were included in both books, the two most frequently represented values were patriotism and responsibility, and the least represented value was honesty. In addition, the values of patience, friendship, justice, love, benevolence and respect were represented in close frequencies in the books. It has also been observed that the frequency of representation of values is parallel in terms of official and private publication. It could be said that it is necessary for teachers to play a supportive role in terms of under-represented values. In the new editions of the books, attention can be drawn to the need to include more representations reflecting these values.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDers kitabıen_US
dc.subjectöğretim programıen_US
dc.subjectkök değerleren_US
dc.subjectmatematik öğretimien_US
dc.subjectTextbooken_US
dc.subjectcurriculumen_US
dc.subjectroot valuesen_US
dc.subjectmathematics teachingen_US
dc.titleBeşinci sınıf matematik ders kitaplarındaki temsillerin öğretim programındaki kök değerler bağlamında incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn examination of the representations in the fifth grade mathematics textbooks in the context of the root values placed in the curriculumen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid677890en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sena Yıldız Mutlubaş.pdf3.3 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

366
checked on Jan 21, 2025

Download(s)

1,722
checked on Jan 21, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.