Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38722
Title: Büyükşehir belediyeleri kurumsal twitter hesaplarında kamu değerlerinin yansıması: Analitik hiyerarşi süreci yardımıyla bir içerik analizi
Other Titles: The reflection of public values in twitter use of metropolitan municipalities: A content analysis employing the analytic hierarchy process
Authors: Çalhan, Hüseyin Serhan
Advisors: Karkın, Naci
Keywords: Kamu Değeri
Yerel Yönetimler
Büyükşehir Belediyeleri
Sosyal Medya
Analitik Hiyerarşi Süreci
Scott’s Pi
Public Value
Local Governments
Metropolitan Municipalities
Social Media
Analytic Hierarchy Process
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Açık hükümet stratejileri ve girişimleri yerel yönetimlerin sosyal medya hesaplarına kamu değerlerinden katılım, işbirliği ve şeffaflığın yansıtılmasına dayanmaktadır. Bu değerlerin yerel yönetimlerin sosyal medya hesaplarına yansıtılma düzeyinin ölçülmesi önemlidir. Ancak, literatür incelendiğinde, çalışmaların sosyal medya kullanımının yerel yönetimlere sağladığı katkı ve karşılaşılan sorunlar üzerinde odaklanıldığı görülmüştür. Bu çalışmada, büyükşehir belediyelerinin Twitter hesaplarında kamu değerlerinin yansıtılmasına ve ölçülmesine odaklanmaktadır. İlk olarak, katılım, işbirliği ve şeffaflık değerleri ana kriterler olarak alınmış ve bu üç değere ilişkin beşer alt kriterden oluşan bir form oluşturulmuştur. Bu form, doktora derecesine sahip yedi kamu yönetimi uzmanına gönderilerek, büyükşehir belediyelerinin Twitter hesaplarında bu kriterleri Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) yaklaşımına göre puanlandırmaları istenmiştir. Bu puanlandırma sonucunda katılım en yüksek değeri alırken bunları sırasıyla, şeffaflık ve işbirliği değerleri izlemiştir. İkinci olarak, bu kriterler çerçevesinde Türkiye’deki otuz büyükşehir belediyesinin Twitter hesaplarını yüksek lisans derecesine sahip iki kamu yönetimi uzmanı içerik analizi yapmıştır. Belediyelerin ağırlıklarının hesaplanmasında AHS’de elde edilen ana kriter katsayıları ile her bir belediyenin içerik analizinde elde edilen katsayılarıyla çarpılarak ve aralarında toplanarak ağırlıkları bulunmuştur. Analiz sonuçlarında, büyükşehir belediyelerinin katılım, şeffaflık ve işbirliği değerlerini tam olarak anlayamadıkları ve bunu sosyal medya hesaplarına yansıtamadıkları görülmüştür. Büyükşehir belediyelerinin vatandaşlardan gelen tüm sorulara cevap vermeye çalışsa da çift yönlü iletişimin tek yönlü iletişime dönüştüğü de tespit edilmiştir. Büyükşehir belediyelerinin kişisel verilerin gizliliğini ihlal edici kullanımda bulunduğu da gözlemlenmiştir.
Open government strategies and initiatives at local levels could be monitored through some indicators, including the reflection of public values (PVs) through institutional social media tools. We argue that measurement of how these PVs are reflected over local social media accounts is of great importance. There are many studies in the relevant literature on this issue but mainly focusing on the benefits of social media presence, drivers, or barriers before social media presence or attitudes and expectations on social media presence. We, in this study, focus on the evaluation of whether and how selected PVs are reflected through social media accounts of metropolitan municipalities in Turkey. By determining participation, collaboration, and transparency as the main criteria, we formed an evaluation metric composed of five sub-criteria for each determinant. After that, we have sent out this metric to seven public administration experts holding a Ph.D. degree to form an expert graded scheme employing the analytic hierarchy process (AHP). Thereafter two people holding an MSc. degree have employed a content analysis over Twitter accounts of 30 Turkish metropolitan municipalities using this expert graded scheme. Employing weighted scores, we have found that Turkish metropolitan municipalities found not to grasp the valuation of these PVs and failed to reflect them over their social media accounts. Moreover, we have observed a one-way communication prevailed over a two-way interaction in communication with the stakeholders, including citizens. After all, many Turkish metropolitan municipalities seem to have violated privacy and personal data while present on social media tools.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38722
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hüseyin Serhan Çalhan.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

168
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

180
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.