Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38804
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMeran, Cemal-
dc.contributor.authorHüsünbeyi, Seyfettin Yekta-
dc.date.accessioned2021-11-01T12:26:17Z
dc.date.available2021-11-01T12:26:17Z
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38804-
dc.descriptionBu tez çalışması Pamukkale Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Koordinasyon Birimi tarafından 2019FEBE043 nolu proje ile desteklenmiştiren_US
dc.description.abstractParçaları bir arada tutabilmek için günümüzde pek çok yöntem vardır. Bunlardan bazıları kaynak, lehim, cıvata, perçin ve yapıştırmadır. Bu tez çalışmasında bir arada tutabilmek için kullanılan yöntem sürtünme karıştırma kaynağı olmuştur. Kullanım alanı olarak sürtünme karıştırma kaynağı otomotiv sektöründe sıklıkla başvurulan bir yöntem halinde bulunmaktadır. Bu sıklıktaki en büyük neden ise sürtünme karıştırma kaynağı ile yapılan birleştirmelerin kazandırdığı avantajlardır. Yapılan bu çalışmada alın alına birleştirme bağlantılarının, sabit takım baskı kuvvetinde (7 kN), sabit kaynak başlangıç sıcaklıklarında 950°C, farklı takım devirlerinde (900, 1180 ve 1500 min-1), farklı üç takım ilerleme hızında (60, 75, 150 mm/min) iki adet çift (dual) fazlı DP1000 çelik malzemeyi sürtünme karıştırma kaynağı ile birleştirerek oluşturulan kaynaklı bağlantıların mekanik özelliklerine etki eden faktörler incelenmiştir. DP1000 çelik malzeme için yüksek takım devrinde düşük ilerleme, düşük takım devrinde ise yüksek ilerleme hızının ihtiyacı görülmüştür. Optimum takım ilerleme hızı ve takım devri DP1000 çelik malzeme için irdelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThere are many methods available today to hold parts together. Some of these are welding, soldering, bolting, rivets and bonding. In this thesis, the method used to keep it together was friction stir welding. As a field of use, friction stir welding is a frequently used method in the automotive industry. The biggest reason for this frequency is the advantages of the joints made with friction stir welding.In this study, the butt-to-nose lap joints have a constant tool pressure force (7 kN), 950°C at constant welding start temperatures, The factors affecting the mechanical properties of the welded joints formed by combining two dual-phase DP1000 steel materials at different tool speeds (900, 1180 and 1500 min-1), at different three tool feed speeds (60, 75, 150 mm/min) with friction stir welding were investigated. For DP1000 steel material, low feed rate at high tool speed and high feed rate at low tool speed are required. Optimum tool feed rate and tool speed are discussed for DP1000 steel material.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBirleştirme bağlantılarıen_US
dc.subjectmekanik dayanımen_US
dc.subjectsürtünme karıştırma kaynağıen_US
dc.subjectDP1000 çift fazlı çeliken_US
dc.subjectCombining connectionsen_US
dc.subjectmechanical strengthen_US
dc.subjectfriction stir weldingen_US
dc.subjectDP1000 dual phase steelen_US
dc.titleOtomotiv sektöründe kullanılan yüksek mukavemetli çelikler için sürtünme karıştırma kaynağı uygulamasıen_US
dc.title.alternativeFriction stir welding application for high strength steels used in the automotive industryen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid696083en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Seyfettin Yekta Hüsünbeyi.pdf5.68 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

252
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

314
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.