Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38825
Title: Büyükşehirlerde blokzincir teknolojisinin kullanımı:Denizli Büyükşehir ve gidiş-geliş kuşağı örneği.
Other Titles: The use of blockchain technology in metropolitan cities: The case of Denizli metropolitan city and commuter belt
Authors: Efe, Dilara
Advisors: Özbek, Oğuz
Keywords: Blokzincir
Blokzincir Teknolojisi
Anakent Bölgesi
Gidiş Geliş Bölgesi
Denizli
Blockchain
Blockchain Technology
Metropolitan area
Commuter belt
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Ege ve Akdeniz bölgeleri arasında bir geçit durumunda olan Denizli sanayi, ihracat ve ticaret merkezidir. Bir turizm kenti olmasının yanı sıra düzenlenen yerel, ulusal ve uluslararası etkinliklerle kültür ve sanat merkezi olma özelliği taşımaktadır. Blokzincir teknolojisi ile kentlerdeki, trafikle ilgili görsel, sayısal ve yazılı veriler, eşten eşe (P2P) tabanlı dağıtık ağda depolandığında etkileşimli akıllı mekânsal bilgilere dönüşmektedir. Ağa bağlı her düğüm noktasının (bilgisayar veya mobil cihaz) katkılarıyla anakent bölgelerindeki başlangıç ve varış noktası belli kentsel ve kırsal yolculuk verilerinden anlamlı mekânsal planlama verileri üretilebilir. Bu bilgiler, yolculuk üreten düğüm noktaları ile bu yolculuk verilerini talep eden kurumlar (yerel yönetimler, üniversiteler, diğer kamu kurumları ile özel sektör kuruluşları) arasındaki etkileşimi düzenleyen kamusal veya yarı kamusal blokzincir ağı vasıtasıyla aynı zamanda kamu finansmanı araçlarına dönüşecektir. Bu finansal araçların temelini kripto para birimleri (coin veya token) oluşturmaktadır. Burada, dağıtık ağın avantajları, özellikle kamusal jetonların (utility tokens) ortaya çıkışında çok belirgindir. Burada, tez çalışmasının özgün katkısı olarak kavramsal kamusal jeton, anakent jetonu (MET token), anakent yolculuk verilerinin gerçek zamanlı, şeffaf ve düzenli bir biçimde üretilmesinde temel finansal teşvik mekanizmasını yaratacaktır. Bu çalışmanın temel amacı, blokzincir tabanlı Denizli anakent ulaşım verilerinin, Denizli anakent alanının gidiş-geliş kuşağının gerçek zamanlı sınırlarının belirlenmesinde kullanılmasıdır. Bu amaçla, ulaşım planlaması ağırlıklı bir saha araştırması yerine daha çok anakent etki alanına dönük kuramsal ve şematik bir analitik çerçeve kullanılmıştır.
Denizli is an industrial, export and commercial center functioning as a gateway between the Aegean and Mediterranean regions. In addition to its tourism functions, Denizli is also an important cultural and artistic center through several local, national and international events held in the provincial area. Blockchain technology or DLT (distributed ledger technology) enables the conversion of visual, quantitative and inscriptive urban transportation data into smart spatial information through a peer-to peer based (P2P) decentralized network. Each node (computer or mobile device) connected to this network can contribute to the production of purposeful spatial planning data through urban and rural trips which have a clear departure and destination relation in a metropolitan area.These data become public finance instruments through public or semi-public blockchains regulating the interaction between the nodes generating trips and the institutions (local administrations, universities, other public institutions and private sector institutions) demanding these data. Here the advantages of decentralized networks are most apparent in the emergence of utility tokens. As an original contribution of this thesis to this issue, a conceptual utility token or metropolitan token (MET) aims to create an incentive mechanism for the production of real-time, transparent and regular metropolitan trip data.In that vein, this thesis aims to discuss the possible use of the metropolitan transportation data in Denizli for the demarcation of real-time borders of Denizli?s metropolitan commuter belt. The study is mostly based on a theoretical and schematic analytical framework of metropolitan hinterland rather than focusing on a case study of transportation planning.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38825
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dilara Efe.pdf4.4 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

216
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

206
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.