Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38844
Title: Filistin’de ayakakkabı sektörünün imalat ve pazarlama problemleri: Hebron’da sektörün rekabet gücünün artırılması üzerine bir araştırma
Other Titles: Manufacturing and marketing problems of the shoes industry in palestine:A research on increasing the competitiveness of the industry in Hebron
Authors: Abu Srour, Sajeda
Advisors: Savaş, Halil
Keywords: Ayakkabı Endüstrisi
İmalatve Pazarlama
Filistin Ayakkabı Sektörü
Rekabet Gücü
Shoe Industry
Manufacturing and Marketing
Palestinian Shoe Industry
Competitiveness
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Hebron'daki ayakkabı endüstrisi, Hebron'un üretimine yaptığı katkı nedeniyle Halili ayakkabı adını aldığından, Hebron şehrinin gurur duyduğu endüstrilerden biridir. Halili ayakkabısı, hammaddeleri tabaklandıktan sonra hayvan derilerinden doğal olarak elde edildiğinden kalitesiyle öne çıkıyor. Ancak Hebron'da ve genel olarak Filistin'de milli ayakkabıların yapılması ve pazarlanması birçok zorlukla karşı karşıya kaldı. Araştırmacı, tümdengelimle yaklaşımı izledi, Analiz yöntemi, yerel ayakkabıların tüm dünya pazarlarında ihraç edilmesi ve pazarlanmasının önündeki en önemli zorlukları ve zorlukları ve küresel ayakkabılar arasındaki rekabet gücünün nasıl artırılacağını bulmak için kullanıldı. Araştırmacı, hipotezleri test etmek için (t-testi) ve Filistin'deki önemli soruların düzeyi ile üretim ve pazarlama sorunlarının düzeyi arasındaki ilişki için (Pearson korelasyonu) kullandığı istatistiksel yöntemleri kullanmıştır. Çalışmanın sonuçları, ayakkabı endüstrisinin üretim ve pazarlamasında karşılaşılan birçok zorluk olduğu sonucuna varmıştır. Bunlar, sınırların kapatılması, İsrail ablukası ve pazarın Çin ürünlerine açılmasında temsil ediliyor. Ayrıca, çevredeki çevrenin seviyesi, destekleyici ve tamamlayıcı endüstrilerin seviyesi, hükümetin yerel ürünlere verdiği destek, mevcut fırsatların seviyesi, ayakkabı endüstrisi için üretim ve pazarlama sorunlarının seviyesi arasında pozitif bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Filistin ve rekabet gücünün artması. Araştırmacı, Filistin Ekonomi Bakanlığı'na bu eski zanaatı çöküşten korumak ve desteklemek için Çin ayakkabılarının ithalatını sınırlamasını, tüketicilerin Khalili ayakkabılarının kalitesine olan güvenini artırmasını, ihracatlarını artırmasını ve onlara dış ve bölgesel pazarlar açmasını tavsiye etti.
The shoe industry in Hebron is one of the industries that the city of Hebron is proud of, as the Khalili shoe was named due to Hebron’s contribution to its manufacture in the first place. The Khalili shoe is distinguished of its quality as the raw materials are obtained naturally from animals’ skins after tanning them. However, making and marketing the national shoes in Hebron, and in Palestine in general has faced many difficulties. The researcher followed the deductive approach, the analysis method was used to find out the most important challenges and challenges that stand in the way of exporting and marketing local shoes in all world markets, and how to increase competitiveness among global shoes . The researcher used the statistical methods in which she used (t-test) to test hypotheses and (Pearson correlation) for the relationship between the level of important questions and the level of manufacturing and marketing problems in Palestine. The results of the study concluded that there are many challenges that face making and marketing the shoe industry. These are represented in the closure of the boarders, the Israeli blockade and opening the market to Chinese products. It also concluded that there is a positive relationship among the level of the surrounding environment, the level of supporting and supplementary industries, the government’s support for local products, the level of available opportunities, the level of manufacturing and marketing problems for the shoe industry in Palestine, and the increase in competitiveness. The researcher recommended the Palestinian Ministry of Economy to limit the import of Chinese shoes, enhance consumer confidence in the quality of Khalili shoes, increase their exports and open foreign and regional markets to them, in order to promote and protect this ancient craft from collapse.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38844
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sajeda Abu Srour.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.