Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38853
Title: | Turizm rehberliği öğrencilerinin uzmanlaşma, rehberlik eğitim konuları ve tur rehberliği hizmet kalitesi unsurlarına atfettikleri önem düzeylerinin belirlenmesi | Other Titles: | Determining the importance levels attached by tourism guidance students to the elements of specialization, guidance education, and quality of service of tour guidance | Authors: | Çetin, Ahmet Soybalı, Hasan Hüseyin |
Keywords: | Turist Rehberliği Eğitimi Rehberlik Hizmet Kalitesi Rehberlikte Uzmanlaşma |
Publisher: | BENGÜ YAYINLARI | Source: | Uluslararası Yayınevi | Abstract: | Dünyada hızla gelişen iletişim teknolojileri ve araçları insanların bilgiye daha kolay ve hızlı ulaşmasına olanak sağlamaktadır. İnsanların bundan 20 yıl önce adını dahi bilmedikleri yerlerden haberdar olmaları, varlığını dahi bilmedikleri şeyleri ihtiyaç olarak görmeye başlamaları, turizm eğilimlerini ve turist beklentilerini olağan üstü derecede değiştirmiş ve çeşitlendirmiştir. Buna bağlı olarak turizm sektörü içinde yer alan tur operatörleri turlarını çeşitlendirmeye, destinasyonlar farklı özelliklerini ön plana çıkartarak bunlardan faydalanmaya başlamıştır. Böylesine çeşitliliğin arttığı bir ortamda özellikle paket tur denilen turistik ürünün operasyonel kısmında büyük önem taşıyan turist rehberlerinin önemi arttığı gibi işleri de daha zor hale gelmeye başlamıştır. Bu noktada uzmanlığı, bilgisi, ahlakı ve müşteri odaklı yaklaşımı ile müşteri memnuniyetinde önemli rol oynayan turist rehberlerinin bu kadar çeşitli ürün ve destinasyon içerisinde hepsine birden hâkim olmaları zorlaşmaktadır. Bu yüzden rehberlik mesleğine başlamadan önce iyi bir eğitimin gerekliliği yanında belli alanlarda uzmanlaşmada göz ardı edilmemesi gereken bir konudur. Ülkemizde fiili olarak belirli alanlarda rehberlerin uzmanlaştıkları görülmektedir. Ancak yasal olarak rehberler “Ülkesel Turist Rehberi” ve “Bölgesel Turist Rehberi” olarak sınıflandırılmakta ve bu rehberlerin ülke içinde her antik kenti, her müzeyi, her tarihi yapıyı vb. bildiği varsayılarak turlarda görevlendirilmektedir. Rehberler kendilerini geliştirmekte ve değişen şartlara uyum sağlamaya çalışmaktadır. Rehberliğin turist ihtiyaçlarına cevap verebilmesi, turist memnuniyetini artırması ve ülke turizmine kendisinden beklenen katkıyı sağlayabilmesi ihtiyaca yönelik farkındalığın eğitim alan kişilerde oluşması ve kendilerini bu yönde geliştirmesi ile mümkün olacaktır. Bu amaçla rehberlik öğrencilerinin turist rehberliği için ihtiyaç gördüğü, dil, beceri ve bilgi alanlarından ve tur rehberliği kalite unsurlarından öncelikli gördüğü alanları belirlemeye yönelik bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 2021 yılı itibariyle ülkemizdeki rehber sayıları, kokartlarının hangi dilden olduğu bilgileri ile ülkemizi ziyaret eden turist sayıları ve bu turistlerin milliyetleri karşılaştırılmış, sonuçlar öğrenci görüşleri ile değerlendirilerek yorumlanmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38853 | ISBN: | 978-625-7403-43-6 |
Appears in Collections: | Denizli Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TURİZM REHBERLİĞİ UZMANLAŞMA TUR REHBERLİĞİ HİZMET KALİTESİ.pdf | TAM METİN BİLDİRİ | 8.51 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
324
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
330
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.