Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38919
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİlic, Ulaş-
dc.date.accessioned2022-01-12T11:44:11Z
dc.date.available2022-01-12T11:44:11Z
dc.date.issued2020-12-28-
dc.identifier.issn1308-8971-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38919-
dc.description.abstractBu çalışmada, pandemi döneminde yükseköğretim kurumlarında yürütülen uzaktan eğitim sürecini öğretim elemanları bakış açısından değerlendirmek hedeflenmiştir. Buna ek olarak BÖTE bölümünün bu süreçteki durumu da incelenmiştir. Çalışma, nitel araştırma deseni bağlamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 5 farklı coğrafi bölgenin 7 farklı devlet üniversitende görev yapan 7 öğretim elemanı oluşturmuştur. Çalışma grubundan veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen yapı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Açık uçlu sorulardan oluşan bu form ile 23 Mayıs 2020 ile 24 Haziran 2020 tarihleri arasında katılımcılarla telefon aracılığı ile sesli görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre uzaktan eğitim süreci yönetimi konusunda yükseköğretim kurumları başarılı olamamıştır. Bu durumda altyapı ve öğretim elemanlarının hazırlıksız oluşu en önemli etkenler olarak belirlenmiştir. Söz konusu sorunların üstesinden gelebilmek için BÖTE öğretim elemanlarının görev yükleri arttığı görülmüştür. Bu yüklerin genel olarak teknik işler biçimde olduğu bulunmuştur. Bunların yanı sıra, süreçte BÖTE’ye yönelik algı olumlu biçimde değişmiş gibi olsa da bölüm öğretim elemanları gelecekte de benzer sorunlar ile yüzleşilebileceğini belirtmişlerdir. Söz konusu sonuçların gerek uzaktan eğitim sürecini anlamak gerekse bu dönemdeki BÖTE bölümünün durumuna ışık tutmak için yararlı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBATI ANADOLU EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ (BAEBD)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectuzaktan eğitimen_US
dc.subjectBÖTEen_US
dc.subjectyükseköğretimen_US
dc.subjectöğretim elemanlarıen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.titleYükseköğretimde uzaktan eğitim sürecinde eski-yeni bir bölüm: BÖTEen_US
dc.title.alternativeA old-new department in distance education in higher education: CEITen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage395en_US
dc.identifier.endpage409en_US
dc.authorid0000-0003-4213-8713-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid478661en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.04. Computer Education and Instructional Technology-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bote1186072.pdf439.92 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on May 27, 2024

Download(s)

16
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.