Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38919
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | İlic, Ulaş | - |
dc.date.accessioned | 2022-01-12T11:44:11Z | |
dc.date.available | 2022-01-12T11:44:11Z | |
dc.date.issued | 2020-12-28 | - |
dc.identifier.issn | 1308-8971 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/38919 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, pandemi döneminde yükseköğretim kurumlarında yürütülen uzaktan eğitim sürecini öğretim elemanları bakış açısından değerlendirmek hedeflenmiştir. Buna ek olarak BÖTE bölümünün bu süreçteki durumu da incelenmiştir. Çalışma, nitel araştırma deseni bağlamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 5 farklı coğrafi bölgenin 7 farklı devlet üniversitende görev yapan 7 öğretim elemanı oluşturmuştur. Çalışma grubundan veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen yapı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Açık uçlu sorulardan oluşan bu form ile 23 Mayıs 2020 ile 24 Haziran 2020 tarihleri arasında katılımcılarla telefon aracılığı ile sesli görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre uzaktan eğitim süreci yönetimi konusunda yükseköğretim kurumları başarılı olamamıştır. Bu durumda altyapı ve öğretim elemanlarının hazırlıksız oluşu en önemli etkenler olarak belirlenmiştir. Söz konusu sorunların üstesinden gelebilmek için BÖTE öğretim elemanlarının görev yükleri arttığı görülmüştür. Bu yüklerin genel olarak teknik işler biçimde olduğu bulunmuştur. Bunların yanı sıra, süreçte BÖTE’ye yönelik algı olumlu biçimde değişmiş gibi olsa da bölüm öğretim elemanları gelecekte de benzer sorunlar ile yüzleşilebileceğini belirtmişlerdir. Söz konusu sonuçların gerek uzaktan eğitim sürecini anlamak gerekse bu dönemdeki BÖTE bölümünün durumuna ışık tutmak için yararlı olacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | BATI ANADOLU EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ (BAEBD) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | uzaktan eğitim | en_US |
dc.subject | BÖTE | en_US |
dc.subject | yükseköğretim | en_US |
dc.subject | öğretim elemanları | en_US |
dc.subject | Covid-19 | en_US |
dc.title | Yükseköğretimde uzaktan eğitim sürecinde eski-yeni bir bölüm: BÖTE | en_US |
dc.title.alternative | A old-new department in distance education in higher education: CEIT | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 395 | en_US |
dc.identifier.endpage | 409 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4213-8713 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 478661 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.04. Computer Education and Instructional Technology | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bote1186072.pdf | 439.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
38
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
22
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.