Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38921
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | İlic, Ulaş | - |
dc.date.accessioned | 2022-01-12T12:07:54Z | |
dc.date.available | 2022-01-12T12:07:54Z | |
dc.date.issued | 2021-05-04 | - |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/38921 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.37669/milliegitim.679147 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı yeni öğretmen yetiştirme programlarında yer alan Öğretim Teknolojileri dersini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma nitel araştırma deseni ile yürütülmüştür. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 2019-2020 öğretim yılı güz döneminde derse kayıtlı 144 öğretmen adayı ve aynı birimde dersi yürüten 4 öğretim elemanı katılmıştır. Katılımcılardan veriler yazılı görüş formları ile çevrimiçi ortamda alınmıştır. Söz konusu veriler dönem sonu yapılan materyal sergisinden elde edilen bulgular ile desteklenmiştir. Tüm verilerin analizinde nitel veri analiz programı işe koşulmuştur. Elde edilen bulgular dersin gerekli olduğunu yansıtmıştır. Buna ek olarak Öğretim Teknolojileri dersinin içeriği de yeterli bulunmuştur. Öte yandan dersin yalnızca teorik yapıda olması ve süresi konusunda olumsuz bulgulara ulaşılmıştır. Öğretim Teknolojileri dersini yürütecek öğretim elemanlarının teknoloji bağlamında yetkin olması gerektiği katılımcılar tarafından belirtilmiştir. Tüm bunlara ek olarak dersin mesleki gelişim ve materyal hazırlama özelinde katkılarının olduğu bulunmuştur. İlgili bulguların sonraki araştırmalara yönelik bir pencere açabileceği düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Milli Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretim teknolojileri | en_US |
dc.subject | Öğretim Teknolojileri Dersi | en_US |
dc.subject | öğretmen adayları | en_US |
dc.title | Öğretmen adayları için yeni bi?r ders: Öğretim teknolojileri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 50 | en_US |
dc.identifier.issue | 230 | en_US |
dc.identifier.startpage | 689 | en_US |
dc.identifier.endpage | 704 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4213-8713 | - |
dc.identifier.doi | 10.37669/milliegitim.679147 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85109830227 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 435118 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
crisitem.author.dept | 09.04. Computer Education and Instructional Technology | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10.37669-milliegitim.pdf | 120.5 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
SCOPUSTM
Citations
2
checked on Nov 16, 2024
Page view(s)
46
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
24
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.