Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38933
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTur, Selda-
dc.contributor.editorNayır, Funda-
dc.date.accessioned2022-01-19T10:31:24Z-
dc.date.available2022-01-19T10:31:24Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38933-
dc.description.abstractBu araştırmada, okul yöneticilerinin problem çözme becerilerine ilişkin görüşleri ve bunun kişisel değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma nicel bir çalışmadır ve tarama modelinde yapılmıştır. Araştırma 2021–2022 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde görev yapan okul yöneticilerinden “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilen ve ölçek sorularının tamamına cevap veren 264 okul yöneticisinden veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “Problem Çözme Envanteri” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Okul yöneticilerinin problem çözme becerilerine ilişkin görüşlerinin genellikle “iyi” seviyesinde olduğu tespit edilmiştir. Genel olarak okul yöneticilerinin problem çözmede ve bütün boyutlarda iyi seviyede oldukları ve bu konuda başarılı olduklarını düşündükleri ve profesyonel oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin problem çözme becerilerine yönelik görüşlerinin görev türü, cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim düzeyi, yöneticilikle ilgili eğitim alma ve çalıştığı ilçeye göre farklılık göstermediği ancak, kıdem, öğrenci ve öğretmen sayıları ile problem çözme yeterliğine ilişkin görüşlerinin ise farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Farklılıkların kıdeme göre 21 yıl üstü kıdemliler lehine olduğu ve kıdem arttıkça problem çözme becerisinin de arttığı ve bunda deneyimin olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin problem çözme becerilerinin öğrenci sayılarına göre kişisel kontrol boyutunun dışındaki problem çözme yeteneğine güven ve yaklaşma kaçınma boyutuyla genel olarak öğrenci sayısı 751’den fazla olanlar lehine farklılık gösterdiği ve öğrenci sayısı fazla olan okullarda çalışan yöneticilerin problem çözme becerilerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okulda çalışan öğretmen sayısına göre de okul yöneticilerinin problem çözme becerilerinin kişisel kontrol boyutunun dışında problem çözme yeteneğine güven ve yaklaşma kaçınma boyutlarıyla genel olarak öğretmen sayısı 71’den fazla olan okullarda çalışanlar lehine farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin problem çözme yeterliklerine göre ise kısmen yeterli görenlere göre yeterli görenler lehine farklılık gösterdiği ve yeterli olduğunu düşünen okul yöneticilerinin problem çözmede daha başarılı olduklarını düşündükleri sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkulen_US
dc.subjectyöneticileren_US
dc.subjectproblemen_US
dc.subjectsorunen_US
dc.subjectçözmeen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin problem çözme becerilerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Selda TUR YL Projesi.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender
Sorry the service is unavailable at the moment. Please try again later.

Page view(s)

174
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

1,130
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.