Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38939
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kahraman, Emrah | - |
dc.contributor.editor | Türköz, Gülözge | - |
dc.date.accessioned | 2022-01-19T13:04:16Z | - |
dc.date.available | 2022-01-19T13:04:16Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/38939 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin ders başarısını artırmaya yönelik velilerden beklentileri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Denizli ili Merkezefendi ilçesinde 2021-2022 eğitim öğretim yılında devlet ilkokullarında görev yapan 353 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin 191’i kadın, 162’si erkektir. Analizde kullanılan veriler Yılmaz (2006) tarafından geliştirilen “İlköğretim Okullarında Etkililik Sağlanması için Öğretmenlerin Ailelerden Beklentileri” ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde SPSS programından yararlanılmıştır. Ölçek kullanılarak elde edilen veriler yüzde, frekans, ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (anova) ile analiz edilmiştir. Ölçeğin uygulanması sonucunda elde edilen Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı r=0,99’dur. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerin Ders Başarısını Artırmaya Yönelik Velilerden Beklentileri” konusunda araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin ölçekteki görüşleri genel anlamda “nötr yaklaşım (ne olumlu ne de olumsuz)” şeklindedir. Sınıf öğretmenlerinin velilerden beklentilerine ilişkin tutum düzeyleri konusunda Denizli ili Merkezefendi ilçesinde görev yapan öğretmenlerin görüşlerinde “Çalışılan Okulun Sosyo-Ekonomik Düzeyi” ve “Meslekteki Kıdem” değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Çalışılan okulun sosyo-ekonomik düzeyi iyileştikçe velilerin sınıf öğretmenlerinin beklentilerini daha yüksek oranda karşıladıkları ortaya çıkmıştır. Meslekte daha kıdemli sınıf öğretmenlerinin velilerden beklentilerini karşılama düzeyleri de daha olumludur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Öğrenci | en_US |
dc.subject | Veli | en_US |
dc.subject | Başarı | en_US |
dc.subject | Beklenti | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin ders başarısını artırmaya yönelik velilerden beklentileri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
local.message.claim | 2023-07-14T15:27:33.028+0300|||rp00597|||submit_approve|||dc_contributor_editor|||None | * |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Report | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Emrah KAHRAMAN YL Projesi.pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
160
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
1,110
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.