Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38940
Title: | Öğretmenlerin iş yaşam dengesi ve iş doyumu arasındaki ilişki | Authors: | Ergin, Raziye | Keywords: | Öğretmen iş yaşam dengesi iş doyumu |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada öğretmenlerin iş yaşam dengesi ve iş doyumu arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın evrenini Denizli ili Çivril ilçesinde bulunan resmi ilkokul, orta okul ve liselerde 2021-2022 eğitim öğretim yılında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi evreni temsilen tesadüfi seçilen 226 öğretmenden oluşmuştur. Araştırma verileri “ Kişisel Bilgi Formu”, “İş Yaşam Dengesi Ölçeği” ve “İş Doyum Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre; öğretmenlerin iş yaşam dengesi ve iş doyumu algıları yüksek düzeyde bulunmuştur. Öğretmenlerin iş yaşam dengesi ve iş doyumu düzeylerinin; cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, okul türü, kurumdaki kıdem, mesleki kıdem ve yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan Pearson Kolerasyon analizi sonuçlarına göre; öğretmenlerin iş yaşam dengesi ve iş doyumu arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38940 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Raziye Ergin 202182151 Tezsiz Yüksek Lisans Proje.docx.pdf | 1.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
266
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
512
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.