Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38940
Title: Öğretmenlerin iş yaşam dengesi ve iş doyumu arasındaki ilişki
Authors: Ergin, Raziye
Keywords: Öğretmen
iş yaşam dengesi
iş doyumu
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada öğretmenlerin iş yaşam dengesi ve iş doyumu arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın evrenini Denizli ili Çivril ilçesinde bulunan resmi ilkokul, orta okul ve liselerde 2021-2022 eğitim öğretim yılında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi evreni temsilen tesadüfi seçilen 226 öğretmenden oluşmuştur. Araştırma verileri “ Kişisel Bilgi Formu”, “İş Yaşam Dengesi Ölçeği” ve “İş Doyum Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre; öğretmenlerin iş yaşam dengesi ve iş doyumu algıları yüksek düzeyde bulunmuştur. Öğretmenlerin iş yaşam dengesi ve iş doyumu düzeylerinin; cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, okul türü, kurumdaki kıdem, mesleki kıdem ve yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan Pearson Kolerasyon analizi sonuçlarına göre; öğretmenlerin iş yaşam dengesi ve iş doyumu arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38940
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Raziye Ergin 202182151 Tezsiz Yüksek Lisans Proje.docx.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

228
checked on May 27, 2024

Download(s)

406
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.