Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38941
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkbal, Sevinç-
dc.contributor.editorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2022-01-19T13:14:05Z-
dc.date.available2022-01-19T13:14:05Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38941-
dc.description.abstractBu araştırmada, 2021-2022 eğitim yılında Aydın ili Efeler ve Çine ilçelerindeki okulöncesi öğretmenlerinin örgütsel sessizlik düzeyleri ve bu düzeylerin kişisel özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup kolay ulaşılabilir örneklem ile seçilen 202 öğretmenden toplanan verilerden yapılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Örgütsel Sessizlik Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Öğretmenlerin örgütsel sessizliklerine ilişkin maddelere bakıldığında, en yüksek ortalamanın “Üstlerimin ve iş arkadaşlarımın gönlünü kırmak istemediğim için işyerinde sessiz kaldım.” ve en düşük ortalamanın ise “Bilgimin avantajını açığa çıkarmak istemediğim için işyerinde sessiz kaldım.” maddelerine ait olduğu görülmüştür. Okul öncesi öğretmenleri boyutlar bazında ve genel olarak örgütsel sessizlik davranışlarını çok az gösterdiklerini düşünmektedir. Öğretmenlerin örgütsel sessizliğin alt boyutlarına ve geneline ilişkin algılarının medeni duruma ve okul türüne göre farklılık göstermediği görülmüştür. Öğretmenlerin eğitim seviyelerine bakıldığında bütün boyutlarda ve genel ortalamada lisans mezunlarının daha yüksek örgütsel sessizlik davranışları gösterdikleri görülmüştür. Okuldaki hizmet süresine göre bütün boyutlarda ve genel ortalamada okuldaki hizmet süresi 5 yıl ve altı olan öğretmenler, 6 yıl ve üstüne göre daha yüksek örgütsel sessizlik davranışları göstermektedirler. Mesleki kıdemlerine göre öğretmenlerin örgütsel sessizlik geneli ve alt boyutları algılarında kıdemi 10 yıldan az olan öğretmenleri ile diğer kıdem grupları arasında anlamlı farklılıklar çıkmıştır. Buna göre kıdemi 10 yıldan az olan öğretmenlerin örgütsel sessizlik algıları daha yüksektir. Yaşlarına göre öğretmenlerin örgütsel sessizlik algılarında ise yaş süreleri arttıkça örgütsel sessizlik düzeylerinin azaldığı görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel sessizliken_US
dc.subjectmutluluken_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectalgıen_US
dc.subjectokulen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin örgütsel sessizlik düzeylerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sevinç Akbal YL Proje.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

196
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

174
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.