Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38944
Title: | Okul yöneticileri ve öğretmenlerin okul yöneticilerinin iletişim becerilerine yönelik algıları | Authors: | Güngör, Fatma Damla | Keywords: | İletişim yeterliği okul yöneticileri öğretmen etkileşim |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada, Denizli ili merkez ilçelerinde görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerin iletişim becerilerine ilişkin algıları ve bunun kişisel değişkenlere göre ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma 2020–2021 eğitim-öğretim yılı ili merkez ilçelerinde görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerden 400 kişi “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilerek ölçek sorularını eksiksiz cevaplandıran 391 okul yöneticisi ve öğretmenden elde edilen cevaplardan veriler elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “İletişim Yeterliliği Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Okul yöneticilerinin iletişim becerilerine ilişkin okul yöneticileri kendilerini değerlendirmelerinde maddeler bazında ve genel olarak “İyi” düzeyde değerlendirirken öğretmenler ise “Orta” olarak değerlendirmişlerdir. Okul yöneticilerinin öz değerlendirmeleri ortalaması öğretmen değerlendirmelerinden yüksektir. Yöneticilerin okul yöneticilerinin iletişim becerilerine ilişkin algılarının cinsiyet, kıdem, medeni durum, eğitim düzeyi, çalıştığı ilçe ve öğrenci sayısına göre farklılık göstermediği ancak yaş, öğretmen sayısı, çalıştığı öğretim kademesine göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Yaş olarak 34-40 yaş yöneticilerinin anlama ve empati boyutunda 24-33 yaşlardan daha ortalamaları daha yüksektir. Öğretmen sayısında 10’dan az öğretmen olan okullarda çalışan yöneticilerin destek boyutu ortalamaları daha yüksek ve çalıştığı kademeye göre destek boyutunda okulöncesinde çalışanların daha yüksek çıkmıştır. Öğretmenlerin yaş, kıdem, medeni durum ve çalıştığı ilçeye göre farklılık görülürken cinsiyet, eğitim düzeyi, öğrenci sayısı, öğretmen sayısı ve çalıştığı kademeye göre farklılık görülmemiştir. Yaşa göre 46 yaş ve üzerindekiler lehine, kıdeme göre 21 yıl ve üstündekiler lehine, medeni duruma göre destek boyutunda evliler lehine, ilçeye göre Merkezefendi ilçesinde görev yapanlar lehine yüksektir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin okul yöneticilerinin iletişim becerileri ve alt boyutlarına yönelik algılarının okuldaki öğrenci sayısı ve çalışılan kademelere göre farklılık göstermediği ancak görev türü, cinsiyet, yaş, kıdem, medeni durum, eğitim düzeyi ve okuldaki öğretmen sayılarına göre ise farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38944 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FATMA DAMLA GÜNGÖR PROJE.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
168
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
238
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.