Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38945
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMert, Sultan Pervin-
dc.contributor.editorAybek, Eren Can-
dc.date.accessioned2022-01-19T13:58:51Z-
dc.date.available2022-01-19T13:58:51Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38945-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerini demografik değişkenlere göre incelemektir. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılının Denizli ilinin Pamukkale ilçesindeki Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi okullarda görev yapan öğretmenlerden kolaylıkla ulaşılabilen örnekleme yoluyla seçilmiş 277 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak gerekli izinler alınarak Sağır-Akpolat ve Oğuz (2012) tarafından geliştirilmiş Örgütsel Sinizm Ölçeği (ÖSÖ) uygulanmıştır. Örgütsel Sinizm Ölçeği, 25 maddeden ve dört boyuttan oluşan 5’li Likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin alt boyutlarına ait Cronbach Alfa katsayıları ise çalıştığı kurumdan uzaklaşma alt boyutu için .86, performansı düşüren etkenler alt boyutu için .88, okula karşı olumsuz tutumlar alt boyutu için .85 ve çalışanların kararları uygulamalara katılımı alt boyutu için .68 ve ölçeğin tamamı için ise.89’dur. Araştırmanın Cronbach Alfa katsayısı ise .90 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizi ve yorumlanması, SPSS 26 istatistik paket programından yararlanılarak yapılmıştır. Katılımcılar seçkisiz olarak belirlenmiştir. Öğretmenlerin ölçekte yer alan sorulara verdiği cevaplara göre örgütsel sinizm düzeyleri farklı değişkenlere göre saptanmaya çalışılmıştır. Çalışmada uygulama ölçeği olarak kullanılan “Örgütsel Sinizm Ölçeği (ÖSÖ)” ile öğretmenlerin sinizm düzeyleri ankette belirtilen görüşleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığı ölçülmeye çalışılmıştır. Denizli Pamukkale ilçe sınırları içindeki ortaokullarda görev yapan 277 öğretmen anketimize cevap vererek çalışmamıza katkı sağlamışlardır. Araştırma sonucunda; cinsiyet değişkenine göre kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre kurumlarından daha fazla uzaklaştığı anlaşılmıştır. Aynı şekilde kadın öğretmenlerin kararları uygulamaya katılıma daha çok önem verdiği tespit edilmiştir. Araştırmanın genel sonucuna göre kadın öğretmenlerin örgütsel sinizmlerinin erkek öğretmenlere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştiren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSinizmen_US
dc.subjectÖrgütsel Sinizmen_US
dc.titleÖğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin demografik değişkenlere göre incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SULTAN PERVİN MERT PROJE.pdf792.14 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

136
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

168
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.