Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38949
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTarakçı, Serkan-
dc.contributor.editorAkyıldız, Hayrettin-
dc.date.accessioned2022-01-20T13:47:40Z-
dc.date.available2022-01-20T13:47:40Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38949-
dc.description.abstractSınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterliliklerini yönelik algıları ve bunun kişisel özelliklere göre durumunun incelendiği bu çalışmada 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında Denizli Merkez ilçelerinde çalışan sınıf öğretmenlerinden seçkisiz örnekleme yöntemiyle alınan 301 örneklemden veriler elde edilerek çalışma tamamlanmıştır. Araştırma sonucunda; Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterliliklerinin bütün maddelerde ve alt boyutlar ile genel ortalamada “Yeterli” ve “Çok Yeterli” düzeylerinde olduğu ve öğretmenlerin bu alandaki yeterliklerinin oldukça iyi ve çok iyi düzeylerde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin bu alandaki yeterliklerinin yüksek olması hem günümüz öğrencilerinin hem de uzaktan eğitimin başarılı biçimde yürütülmesinde önemli görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterlilikleri alt boyutlarına yönelik algılarının sadece çalıştıkları ilçeye göre farklılık göstermediği ancak cinsiyet, yaş, kıdem, medeni durum, eğitim düzeyi ve bilişim teknolojilerini kullanma ilgili eğitim alma durumuna göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Cinsiyete göre bütün boyutlarda ve genel olarak kadınlara göre erkekler lehine yüksek olduğu ve erkeklerin kadınlardan daha iyi teknolojileri kullanım yeterliliklerine sahip oldukları tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterlilikleri alt boyutlarına yönelik algılarının yaşa göre bütün boyutlarda ve genel olarak 46 yaş ve üzerleri ile diğer gruplar arasında ve diğer gruplar lehine yüksek olduğu görülmüştür. Yaş arttıkça bilişim teknolojilerini kullanım yeterliklerinin düştüğü sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterlilikleri alt boyutlarına yönelik algılarının öğretmenlerin kıdemlerine göre bütün boyutlar ve genel olarak kıdemi az olan öğretmenlerin kıdemi yüksek öğretmenlere göre daha yüksek ortalamalara sahip oldukları ve kıdem arttıkça öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterliliklerinin azaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterlilikleri alt boyutlarına yönelik algılarının medeni durumlarına göre bütün boyutlar ve genel olarak bekarlar lehine yüksek olduğu saptanmıştır. Bilişim teknolojilerini kullanma düzeylerinin lisansüstü eğitim mezunu olan öğretmenlerin ortalamalarının lisans mezunlarından yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterlilikleri alt boyutlarına yönelik algılarının bilişim teknolojilerini kullanma ilgili eğitim alma durumuna göre bilişim teknolojilerini kullanma ilgili eğitim alan öğretmenlerin ortalamalarının almayanlardan yüksek olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectsınıfen_US
dc.subjectteknolojien_US
dc.subjectyeterliken_US
dc.subjectbilgien_US
dc.subjectiletişimen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde bilişim teknolojileri kullanım yeterliliklerini yönelik algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
intihal çalılmam Serkan TARAKÇI Projem.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

158
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

248
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.