Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38951
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMemiş, Ertan-
dc.contributor.editorÇöğmen, Suna-
dc.date.accessioned2022-01-21T08:22:56Z-
dc.date.available2022-01-21T08:22:56Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38951-
dc.description.abstractEğitim sistemi içerisinde olan okulların, değişen dünya düzenine uyumunda meydana gelen değişiklikleri amaçları doğrultusunda geliştirebilmesi ve bu alanda meydana gelen gelişmeleri takip etmesi, buna bağlı olarak, kaliteli eğitim anlayışını sürdürebilmeleri için, bu değişimlere açık, çağdaş bir eğitim görüşünü benimsemeleri gerekmektedir. Okul yöneticilerinin davranışlarının bu anlamda önemli rolü bulunmaktadır. Okul yöneticileri; daima ileriyi gören yenilikleri uygulayan ve teşvik eden kişilerdir. Dolayısıyla değişime her anlamda uyum sağlayabilen klasik yaklaşımların yerine geleceğe ve yeniliğe açık dönüşüm anlayışına sahiptirler. Beraberinde çalıştığı işgörenlerin istek ve istidatlarını en iyi bilen ve onları bu anlamda yönlendirebilen, işgörenlerin yaptıkları işten doyum sağlamalarını dikkate alarak kaliteli eğitim ve öğretimi gerçekleştirirler. Bu husustan hareketle bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan okul yöneticilerinin öğretmenleri etkileme tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Okul yöneticilerinin öğretmenleri etkileme becerileri liderlik tutumları, iletişim tutumları, karar verme tutumları açısından öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Araştırmada iki bölümden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır; birinci bölümde, araştırmaya katılan bireylere ilişkin kişisel bilgiler; ikinci bölümde Ceylan (2003) tarafından geliştirilmiş olan “Okul Yöneticilerinin Öğretmenleri Etkileme Tutumları” anketi “kullanılmıştır. Ankette öğretmenleri etkileme tutumlarının, Liderlik Tutumu / İletişim Tutumu / Karar Verme boyutlarına ilişkin toplam 15 maddeden oluşmaktadır. Ölçme aracının önceki kullanımlarında geçerlilik ve güvenilirlik katsayıları yeniden denenmiştir. Ölçeğin güvenilirlik katsayısı (Cronbach Alpha değeri) 0,95 bulunmuştur. Kişisel Bilgiler Bölümü 6, “Okul Yöneticilerinin Öğretmenleri Etkileme Tutumları” anketi 15, ifadeden oluşmuştur. Araştırma için kullanılan anket, Denizli İli Pamukkale ilçesi’nde, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okulları arasından örneklem olarak alınan 50 ilkokulda uygulanmıştır. Bu okullarda 301 öğretmene uygulanan anketler değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin öğretmenleri etkileme tutumlarına ilişkin değerlendirmelerine göre, okul yöneticilerin öğretmenleri etkileme tutumlarını gerçekleştirmede orta düzeyde olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectYönetimen_US
dc.subjectEtkien_US
dc.subjectEtkilemeen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectOkul Yöneticisien_US
dc.titleÖğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerin öğretmenleri etkileme tutumlarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ertan Memiş_Proje.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

434
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.