Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38953
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Doğan, Başak | - |
dc.contributor.editor | Yıldırım ,Özen | - |
dc.date.accessioned | 2022-01-21T11:13:16Z | |
dc.date.available | 2022-01-21T11:13:16Z | |
dc.date.issued | 2022-01 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/38953 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de 2010-2020 yılları arasında eğitim örgütlerindeki kadın yöneticilerle ilgili yapılan yüksek lisans tezlerindeki eğilimlere ilişkin bir alan yazın taraması yapmak ve ulaşılan bulguları raporlaştırarak bir sonuca ulaşmaktır. Araştırma, nitel desende yürütülmüştür. Araştırmanın amacı doğrultusunda incelen tezlerin; yayın türü, yayınlandıkları yıllara göre dağılımı, yayınlandıkları üniversitelere göre dağılımı, tezlerde ele alınan problem durumları, kullanılan araştırma türüne göre dağılımları, üzerinde çalışılan örneklemin özellikleri ve verilerin nasıl toplandığıyla ilgili bulgulara ulaşılmıştır. Bu bulgulardan ulaşılan sonuçlara bakıldığında; Kadın yöneticilerle ilgili yapılan tezlerin çoğunlukla yüksek lisans düzeyinde yapıldığı ve doktora düzeyinde bu alanın çok fazla değer görmediği anlaşılmıştır. Tezlerdeki problem durumlarının genellikle; kadın yöneticilere yönelik tutumlar, kadın yöneticilerin yeterlilikleri, kadın yöneticilerin liderlik davranışları, kadın yöneticilerin önündeki kariyer engelleri, kadın yöneticilerin ihtiyaç duyduğu sosyal destekler ve kadın yöneticilerin motivasyonu alanlarında yapıldığı tespit edilmiştir. Kadın yöneticilerle ilgili yapılan tezlerde en fazla profesör doktor unvanında danışmanlık yapıldığı, ilgili alanda yapılan tezlerin en fazla 2019 yılında yapıldığı ve son yıllarda yapılan tez sayılarında artışın gözlemlendiği tespit edilmiştir. İlgili alanın çeşitli üniversitelerde araştırılması, bu alanda bir kamuoyunun oluştuğunu göstermektedir. Kadın yöneticilerle ilgili yapılan tezlerde, problemlerin tamamının gerekçeleriyle yazılmış olması ve literatür taraması ile ilgili kaynaklardan yeterli, güncel tarama yapılarak problemlerin desteklenmiş olması, araştırma alanının araştırmaya değer olduğunu gösterdiği sonuçlarını ortaya çıkarmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kadın yönetici, | en_US |
dc.subject | eğitim yönetimi, | en_US |
dc.subject | okul yönetimi, | en_US |
dc.subject | liderlik. | en_US |
dc.title | 2010-2020 yılları arasında eğitim örgütlerindeki kadın yöneticilerle ilgili yapılan yüksek lisans tezlerinin analizi | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Report | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Başak Doğan Tezsiz.pdf | 713.21 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
102
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
226
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.