Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38955
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSarıtaş, Feriştah-
dc.contributor.editorÇermik, Hülya-
dc.date.accessioned2022-01-21T12:50:51Z-
dc.date.available2022-01-21T12:50:51Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38955-
dc.description.abstractÇoklu Zekâ Kuramı (ÇZK) çerçevesinde planlamak, uygulamak ve değerlendirmek büyük oranda öğretmenlere düşmektedir. Öğretmenlerin ÇZK’yı öğrenme ortamlarında uygulayabilmeleri için bazı becerilere sahip olmaları gerekmektedir. Ancak söz konusu becerilere sahip olmaları tek başına yeterli değildir, diğer bir etmen ise öğretmenlerin ÇZK’ya ilişkin tutumlarıdır. Bu çalışmada; sınıf öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramı tutumlarının ve bazı demografik değişkenlere göre farklılaşma durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. 2021-2022 eğitim-öğretim yılında, Denizli İli Honaz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı bulunan resmî kurumlarda görev yapan 111 öğretmen çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin ÇZK tutumları yüksek bulunmuştur. “Derslerde diğer kuramların uygulamalarına göre ÇZK uygulamalarına daha çok zaman ayırırım” maddesinin en az, “ÇZK hakkında öğretmenler bilgilendirilmelidir” maddesinin en çok katılım gösterilen madde olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin ÇZK tutumlarında cinsiyetlerine, yaşlarına, mesleki kıdemlerine, okullarındaki çalışma yıllarına, okutulan sınıflardaki öğrenci sayısına ve okutulan sınıf düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin ÇZK uygulamalarına yönelik tutumlarını konu alan sınırlı sayıda çalışmaya rastlanılmıştır. İleride öğretmenlerin ÇZK uygulamalarına yönelik tutumlarını belirlemeye ilişkin daha çok çalışma yapılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZekâen_US
dc.subjectçoklu zekâ kuramıen_US
dc.subjectöğretmenlerin çoklu zekâ kuramı tutumlarıen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramı tutumlarının bazı demografik değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Feristah SARITAS_.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

228
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

1,730
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.