Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38956
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKağıthaneli Akın, Pelin-
dc.contributor.editorYurdakal, İbrahim Halil-
dc.date.accessioned2022-01-21T12:59:03Z-
dc.date.available2022-01-21T12:59:03Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38956-
dc.description.abstractBu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin 21. yy. öğreten becerilerinin ne düzeyde olduğu ve bazı kişisel değişkenlere göre farklılık gösterme durumu konu alınmıştır. Denizli ilinin Honaz ilçesindeki ilkokullarda görev yapan 104 sınıf öğretmeni çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışma sonucunda; sınıf öğretmenlerinin 21. yy. öğreten becerilerini kullanım düzeylerinin tüm alt boyutlarda ortalamanın üzerinde olduğu görülmüştür. Onamacı beceriler alt boyutunun 4,75 ortalama ile en yüksek, esnek öğretme becerileri alt boyutunun 3,56 ortalama ile en düşük puana sahip olduğu belirlenmiştir. Erkek öğretmenlerin kadınlara oranla teknopedagojik becerilerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. 50 yaş ve üstü olan öğretmenlerin onamacı beceri düzeylerinin 38-42 yaş aralığı ve 43-49 yaş aralığındaki öğretmenlere oranla daha yüksek olduğu görülmüştür. 11-15 yıl arası mesleki kıdeme sahip olan öğretmenlerin yönetsel beceri ve üretimsel beceri düzeyleri 10 yıl ve altı ve 21 yıl ve üstü mesleki kıdeme sahip olanlara oranla daha düşük olduğu tespit edilmiştir. 16-20 yıl arası mesleki kıdeme sahip olan öğretmenlerin teknopedagojik becerilerinin 10 yıl ve altı ve 21 yıl ve üstü mesleki kıdeme sahip olanlara oranla daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Onamacı beceriler ve esnek öğretme becerileri alt boyutunda mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık oluşmadığı görülmüştür. 3. sınıfları okutan öğretmenlerin esnek öğretme becerilerinin 4. sınıfları okutanlara oranla daha düşük olduğu belirlenmiştir. Güncel konuları günlük takip edenlerin onamacı becerilerinin, güncel konuları bazen takip edenlere oranla daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin 21 yy. öğreten becerilerinin medeni durum ve çalışılan okuldaki deneyim süresine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject21. yy. becerilerien_US
dc.subject21. yy. öğreten becerilerien_US
dc.subjectanalitik düşünmeen_US
dc.subjecteleştirel düşünmeen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğreten becerilerinin farklı kişisel değişkenlere göre incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
local.message.claim2023-07-10T18:40:06.207+0300|||rp01021|||submit_approve|||dc_contributor_editor|||None*
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pelin AKIN KAĞITHANELİ YL Proje.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

306
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,112
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.