Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38959
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuman, Pınar-
dc.contributor.editorKıran, Hüseyin-
dc.date.accessioned2022-01-21T13:17:58Z-
dc.date.available2022-01-21T13:17:58Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38959-
dc.description.abstractSınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerinin araştırıldığı bu çalışma nitel ve tarama modelinde ve doküman inceleme yöntemiyle yapılmıştır. 2021-2022 Eğitim Öğretim yılına kadar bu alandaki çalışmaların seçkisiz örnekleme yöntemiyle incelenmesi sonucunda aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır. Bu araştırmada; sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerine ilişkin alan yazın taraması sonucunda öğretmenlerin sınıf yönetimiyle ilgili kavramlara hakim oldukları ve bunları yakından bildikleri ve sınıf yönetimlerinde de bazılarını etkin kullandıkları ve yönetim, eğitim, öğretim, okul, sınıf, beceri ve sınıf yönetimi kavramlarını ve içeriğini bildikleri ve bunlarla iç içe oldukları ve yapabildikleri görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim modellerine ilişkin bilgi ve becerilerinin yüksek olduğu sınıf yönetim modeli olarak gelişimsel ve çağdaş modelleri genellikle tercih ettikleri ve kullandıkları görülürken zaman zaman çeşitli sorunlarla karşılaştıkları ve sorunlarla baş edebildikleri görülürken bu konudaki becerilerinin ise oldukça yüksek olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi boyutları konusunda sınıfın fiziki ortamıyla ilgili yetersizlikler yaşadıkları ve bu konuda özellikle kalabalık sınıflar, araç gereç yetersizlikleri, ışık ve temizlik yetersizliği ile renk uyumsuzluğu gibi yetersizliklerle karşı karşıya kaldıkları görülürken ayrıca yıllık ve günlük planlar, sınıf içi etkinliklerin sınırlılığı, zaman yetersizliği, davranış problemleri gibi sorunlarla da karşılaştıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimlerini etkileyen faktörlerle ilgili sınıf dışı faktörlerin okul, aile, sosyal çevre, bilgi ve iletişim teknolojileri başlıkları altında incelenebileceği ve genel olarak bu başlıklar altında açıklandığı görülürken sınıf içi faktörlerin ise sınıf yapı ve ortamı, eğitim programları, sınıf içi ilişkiler ve iletişim, öğretmen-öğrenci iletişimi, öğrenci-öğrenci iletişimi, öğretmen özellikleri, kullanılan yöntem ve teknikler başlıkları altında incelendiği saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectsınıf yönetimien_US
dc.subjectbecerien_US
dc.subjectdisiplinen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pınar DUMAN YL Proje.pdf868.55 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

428
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

4,370
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.