Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38975
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFilik, Dilek-
dc.contributor.editorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2022-01-28T12:34:34Z-
dc.date.available2022-01-28T12:34:34Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38975-
dc.description.abstractBu araştırmada okul yöneticileri ve öğretmenlerin iletişim yeterliliklerine ilişkin algıları ve bu algıların farklı değişkenlerle ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. 2021–2022 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde görev yapan 341 öğretmen ve yöneticiden elde edilen veriler, “İletişim Yeterliliği Ölçeği” aracılığı ile toplanmıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin iletişim yeterliliklerine ilişkin algıları uyum boyutunda “çok iyi”, diğer boyutlar ve genel ortalamada “iyi” düzeyde çıkmıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin iletişim yeterlilikleri alt boyutlarına ilişkin algılarının eğitim düzeyleri ve ceza almaya göre farklılık göstermediği; cinsiyet, yaş, kıdem, medeni durum, ödül alma, iletişimle ilgili eğitim alma ve göreve göre ise anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür. Cinsiyete göre kadınların empati yeterliliği erkeklerden yüksektir. İlçeye göre insan ilişkileri, dinleme ve genel olarak yeterlilikleri Merkezefendi ilçesindekilerin Pamukkale’de çalışanlardan daha yüksek çıkmıştır. Yaşa göre sosyal davranış, iletişimde bireysel yönler, duyarlılık boyutlarıyla genel olarak ölçek toplamında farklılıklar çıkmıştır. Kıdeme göre iletişimde bireysel yönler boyutunda 11-15 yıl ile 21 yıl ve üzerindekiler arasında 21 yıl ve üzerindekiler lehine farklılık görülmüştür. Medeni duruma göre iletişimde bireysel yönler boyutunda bekarlar evlilerden daha yüksek ortalamaya sahiptirler. Ödül almaya göre sosyal davranış, iletişimde bireysel yönler, uyum, duyarlılık, insan ilişkileri boyutlarında ve genel olarak ödül alanların lehine farklılık görülmüştür. İletişimle ilgili eğitim alma durumuna göre sosyal davranış, iletişimde bireysel yönler, empati, duyarlılık, iletişime teşvik, insan ilişkileri ve genel olarak eğitim alanların daha yüksek puanlara sahip oldukları görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim yeterliliğien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokul yöneticilerien_US
dc.subjectempatien_US
dc.titleOkul yöneticileri ve öğretmenlerin iletişim yeterliliklerine ilişkin algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dilek Filik 2021-2022 tezsiz yüksek lisans proje.pdf2.51 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

248
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.