Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38977
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bakan, Tuba | - |
dc.contributor.editor | Yıldırım, Özen | - |
dc.date.accessioned | 2022-01-31T07:56:28Z | |
dc.date.available | 2022-01-31T07:56:28Z | |
dc.date.issued | 2022-01 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/38977 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmadaki amaç, Denizli iline bağlı Pamukkale ilçesi içerisinde farklı kademelerde görevli durumda olan öğretmenlerin okul iklimleri ile takım algılarının cinsiyet türleri, yaş, branşlar, eğitim kurumu türleri, kıdem, eğitim düzeyleri biçimindeki değişkenler bağlamında farklılıklar gösterip göstermediğini, bununla birlikte okul iklimleriyle öğretmen bireylerin takım algıları arasında bulunan ilişkilerin hangi düzeylerde bulunduğuna yönelik incelemeler yapmaktır.Bu çalışma tarama modelleri arasında yer alan ilişkisel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Çalışma grubu, Denizli iline bağlı Pamukkale ilçesi içerisinde tüm kademelerde görevli durumda olan 332 öğretmenin katılımıyla oluşturulmuştur. Verilerin toplanmasında ‘’ Kişisel Bilgi Formu, Takım Algısı Ölçeği ve Revize Edilmiş Okul İklimi Öğretmen Ölçeği’nden’’ faydalanılmıştır. Elde edilmiş olan verilerin çözümlenmesi noktasında SPSS istatistik programına başvurulmuştur. Araştırma verilerinin analizi için; frekans ve yüzde, standart sapma, ortalama, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (One way Anova), Post Hoc testlerinden Tukey HSD testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin okul iklimi ve takım algılarının genellikle yüksek düzeyde olduğuna; öğretmenlerin okul iklimine ilişkin algılarının kişisel özelliklere göre anlamlı fark gösterdiğine fakat takım algılarının eğitim düzeyi, kıdem ve branşa göre farklılık göstermezken cinsiyet yaş ve okul türlerine göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen bireylerin okul iklimleri ve takım algılarının arasında anlamlı, olumlu yöne sahip ve orta düzeyli bir ilişkinin yer aldığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul iklimi | en_US |
dc.subject | Takım Algısı | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin okul iklimi ve takımı algıları arasindaki ilişkinin incelenmesi | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tuba BAKAN Proje.pdf | 942.74 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
112
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
140
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.