Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38982
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaşık, Ümmü-
dc.contributor.editorYıldırım, Özen-
dc.date.accessioned2022-01-31T12:40:48Z
dc.date.available2022-01-31T12:40:48Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38982-
dc.description.abstractBu çalışma okul yöneticileri ve öğretmenlerin iş yaşam kalitesine ilişkin algılarının ortaya çıkarılması amacıyla yapılmış bir çalışmadır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu uygun örnekleme ile 2021–2022 Eğitim-Öğretim yılı Denizli ili Pamukkale ilçesinde resmi okullarda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerden oluşturmaktadır. Veriler kişisel bilgi formu ve “İş Yaşam Kalitesi Ölçeği” ile 340 okul yöneticisi ve öğretmenden toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden ve t testi ve varyans analizinde yararlanılmıştır.Okul yöneticileri ve öğretmenlerin iş yaşam kalitelerine ilişkin görüşlerine dayalı sonuçlar incelendiğinde, iş yaşam kalitesi alt boyutlarında en yüksek ortalamanın iş yaşamında stres boyutunda, en düşük ortalamanın ise işi kontrol edebilme boyutunda olduğu gözlenmiştir. Bu boyutta çıkmasına rağmen okul yöneticileri ve öğretmenler işi kontrol edebilme düzeylerini yüksek olarak ortaya koymuşlardır. Ayrıca diğer boyutlar iş kariyer memnuniyeti, çalışma koşulları, aile-iş yaşamı dengesi ve iş yaşam kalitesi genel olarak “Yüksek” seviyelerde bulunmuştur. Bu durum genel olarak düşünüldüğünde iş yaşam kalitesinin yüksek olduğu ve çalışanların hem işlerinde hem de yaşamlarında olumlu bir durum olarak değerlendirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır.Okul yöneticileri ve öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ve alt boyutları eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık göstermezken, cinsiyet, yaş, görev unvanı, mesai saati dışında çalışma durumu, aile bireylerine yeterince zaman ayırabilme durumu, medeni durum, yıllık tatil süresi, çocuk sayısı, kıdem ve çalıştıkları kademeye göre anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşyaşam kalitesien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokul yöneticilerien_US
dc.titleOkul yöneticileri ve öğretmenlerin iş yaşam kalitesine ilişkin algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ümmü KAŞIK YL Proje.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

172
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

374
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.