Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38985
Title: Tezsiz yüksek lisans yapan öğretmenlerin lisansüstü eğitime yönelik tutumları
Authors: Bayar, Ümmü
Keywords: Tezsiz Yüksek Lisans
Lisansüstü Eğitim
Öğretmen
Tutum
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı, tezsiz yüksek lisans yapan öğretmenlerin lisansüstü eğitime yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, Pamukkale Üniversitesi tezsiz yüksek lisans programı 2021-2022 güz döneminde kayıtlı öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri dört boyutlu Likert tipi bir ölçek olan Lisansüstü Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerine ilişkin olarak elde edilen veriler çözümlenmiş ve bulgulara ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitime ilişkin tutumlarında kolaylaştırıcı roller boyutunda “çok yüksek”, profesyonel tanınırlık boyutunda “yüksek” ve engelleyici faktörler boyutunda “yüksek” düzeyde görüş bildirmişlerdir. Bu durum tezsiz yüksek lisans yapan öğretmenlerin lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının olumlu ve yüksek düzeyde olduğunu göstermektedir.Tezsiz yüksek lisans yapan öğretmenlerin lisansüstü eğitime yönelik tutumlarına ilişkin görüşlerinin cinsiyetlerine, yaş, kıdem ve lisansüstü eğitim gördükleri alana göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermediği de görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38985
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ümmü BAYAR YL Proje.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

174
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

454
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.