Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38990
Title: İlkokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik metaforik algıları
Authors: Dönmez İnbaşı, Serap
Keywords: İlkokul öğrencileri
matematik dersi
metafor
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Matematik dersi öğrenciler için eğitimin her aşamasında önem taşımaktadır. Derste elde edilen başarı, o derse olan bakış açısıyla doğrudan ilgilidir. Bu araştırmada ilkokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik metaforik algılarını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Denizli ili Sarayköy ilçesinde eğitim-öğretim gören 60 ilkokul öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma desenlerinden olgu bilim yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrenciler matematik dersini ifade etmek için 28 metafor üretmişlerdir. Öğrenciler matematik dersini en çok oyun, hayat, hesap makinesi deniz ve öğretmen metaforlarına benzetmişlerdir. Öğrencilerin oluşturduğu metaforların 6 kavramsal kategoride toplandığı görülmektedir. Öğrenciler tarafından oluşturulan metaforlar: Eğlenceli- Mutlu Eden, Kapsamlı, Aşamalı, Geliştiren, Bilgilendiren, Bağ kuran kategorileri altında toplanmıştır. Öğrencilerin oluşturduğu metaforlar sonucunda oluşturulan kategorilere göre matematik dersi öğrenciler tarafından en çok Kapsamlı, Eğlenceli- Mutlu Eden ve Bilgilendiren olarak algılanmıştır. Araştırma sonucuna göre, ilkokul öğrencilerinin matematik dersine ilişkin ürettiği metaforlar ve oluşturulan kategoriler matematik dersini nasıl algıladıklarını ortaya koymaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38990
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Serap DÖNMEZ İNBAŞI Proje.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

362
checked on Jan 21, 2025

Download(s)

1,256
checked on Jan 21, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.