Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38991
Title: | Sınıf öğretmenlerinin, hayat bilgisi öğretimine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | Authors: | Teksöz, Harun | Keywords: | Sınıf Öğretmeni Hayat Bilgisi Tutum |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada ilkokul birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretimi dersine yönelik tutumları ile cinsiyet, mesleki kıdem, görev yaptıkları yerleşim yeri durumuna bakılarak fark olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın alt amaçlarına bakılarak, tarama modellerinden kesit alma tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim-öğretim döneminde Denizli İli ‘ne bağlı Serinhisar ve Acıpayam İlçelerinde görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise, çalışılan evren içinden basit seçkisiz örnekleme tekniğiyle, Serinhisar ve Acıpayam İlçelerinde birinci, ikinci ve üçüncü sınıfları okutan 169 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada kullanılmış olan veri toplama aracı, Sarıkaya, Özgöl ve Yılar (2017) tarafından geliştirilmiş olan “Hayat Bilgisi Öğretimi Tutum Ölçeği” dir. “Hayat Bilgisi Öğretimi Tutum Ölçeği” uygulandıktan sonra ortaya çıkan sonuçların aritmetik ortalamasının toplamı, sevme, değer verme ve önemseme alt boyutlarının aritmetik ortalamaları toplamı SPSS 26.00 istatistik programıyla hesaplanmıştır. Verilerin normal dağılıp dağılmadığını ölçmek için: İlkokul birinci, ikinci ve üçüncü sınıfları okutan ilkokul öğretmenleri, hayat bilgisi öğretimi toplam tutum puanları ile alt faktör puanları için Shapiro-Wilk tekniği ile çözümleme yapılmıştır. Normallik varsayımı olmadığından, bağımsız gruplar için Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretimi toplam tutum puanları ile alt unsur puanlarının cinsiyet ve görev yapılan yerleşim yerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için parametrik olmayan Mann Whitney U Testi ile çözümleme yapılmıştır. Veriler normal biçimde dağılmadığından, ikiden fazla değişken olduğundan Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretimi toplam tutum puanları ve alt unsur puanları mesleki kıdemlerine bakılarak farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek için Kruskal-Wallis tekniği ile çözümleme yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin “Sevme”, “Önemseme” altboyutlarının tutum puanları ile hayat bilgisi öğretimi genel toplam tutum puanlarının; cinsiyet, mesleki kıdem, görev yapılan yerleşim yerleri göz önünde bulundurularak, aralarında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ancak, sınıf öğretmenlerinin “Değer verme” alt unsur tutum puanlarının; cinsiyet, mesleki kıdem ve görev yaptıkları yerleşim bölgeleri arasında anlamlı bir farklılığın ortaya çıktığı görülmektedir. Analizler sonucunda; sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretimine yönelik tutumlarının yüksek olduğu ve tutum alt boyutları olan sevme ile önemsemenin farklılık olarak fazla değişmediği, diğer alt boyut olan değer vermenin ise anlamsal farklılığının yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38991 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Harun TEKSÖZ YL Proje.pdf | 1.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
206
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
336
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.