Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38992
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTeksöz, Hürriyet-
dc.contributor.editorŞahin, Ümran-
dc.date.accessioned2022-02-01T10:35:46Z
dc.date.available2022-02-01T10:35:46Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38992-
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı farklı okul düzeylerinde öğrenim gören öğrencilerin öğretmen kavramına ilişkin metaforik algılarını belirlemektir. Araştırma nitel bir çalışma olup olgu bilim yöntemi ile desenlenmiştir. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Serinhisar ilçesinde görev yapmakta olan toplam 35 öğretmen ile yapılmıştır. Araştırma ile ilgili verileri toplamak amacıyla birinci kısmı öğretmenlerin cinsiyet, yaş ve kıdem yılını içeren; ikinci kısmı “Öğretmen gibidir; çünkü …” önermesini içeren bir açık uçlu sorudan oluşan bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler çözümlenerek frekans ve yüzde dağılımı hesaplanmış, betimleyici analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların öğretmen kavramına yönelik 21 adet geçerli metafor kullandıkları tespit edilmiştir. Kullanılan metaforlar ortak özellikleri dikkate alınarak 6 kategori altında toplanmıştır. Öğretmenlerin ilk sırada “aydınlatıcı olarak öğretmen” kategorisinde “güneş” metaforunu kullandıkları görülmüştür. Sonraki sırada da aynı kategoride “ışık” ve “mum” metaforları takip etmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre diğer kategoriler ise; “yol gösterici olarak öğretmen”, “biçimlendirici olarak öğretmen”, “nesne olarak öğretmen”, “bilgi kaynağı olarak öğretmen” ve “şefkat unsuru olarak öğretmen” olarak belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin öğretmen kavramına ilişkin metafor algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hürriyet Teksöz.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

158
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

776
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.