Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38998
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHorzum, Süleyman-
dc.contributor.editorCevher Kalburan, Fatma Nilgün-
dc.date.accessioned2022-02-02T11:15:51Z
dc.date.available2022-02-02T11:15:51Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38998-
dc.description.abstractOkul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanabilmelerine yönelik özyeterlik algıları ve bu algılarının öğretmenlerin bazı özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin araştırıldığı bu çalışma nicel tarama modelindedir. 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçesinde bulunan resmi anasınıfı ve anaokullarında çalışan öğretmenlerden, seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 200 öğretmene ulaşılarak 184 öğretmenin cevapları değerlendirmeye alınarak aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır.Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanabilmelerine yönelik özyeterlik algılarına ilişkin en yüksek ortalamanın “Yaratıcı drama yöntemi ile çocukların etkinliğe olan tutumlarını olumlu yönde geliştirebilirim” ve “Yaratıcı drama yöntemi ile etkinliği çocuklara sevdirebilirim.” maddeleridir. En düşük ortalamanın ise “Yaratıcı drama yönteminin uygulanması sırasında zorluk çekeceğimi düşünüyorum” maddesine olmuştur. Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı drama becerilerini kullanabilme özyeterliklerinin yüksek olduğu ve bunu sergileyebildiklerini düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanabilmelerine yönelik özyeterlik algılarının yaş, kıdem, öğrenim durumu, sınıflarındaki çocuk mevcudu ve çocukların yaş grubuna göre farklılık göstermediği ancak cinsiyet, yaratıcı drama ile ilgili kurs, eğitim, çalıştay vb. etkinliklere katılma durumuna göre farklılık görülmüştür. Cinsiyete göre kadınların erkeklere göre daha yüksek ortalamalara sahip olduğu ve yaratıcı drama yöntemini kullanabilme özyeterliklerinin kadınların erkeklerden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yaratıcı drama ile ilgili kurs, eğitim, çalıştay vb etkinliklere katılma durumuna göre bu tür etkinliklere katılanların ortalamalarının katılmayanlardan yüksek olduğu ve bunun eğitim öğretim faaliyetlerinde olumlu ve katma değer olarak görülmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzyeterliken_US
dc.subjectyaratıcı dramaen_US
dc.subjectokul öncesi eğitimen_US
dc.subjectöğretmenleren_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanabilmelerine yönelik özyeterlik algıları ve farklı değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Süleyman HORZUM PROJEM.pdf630.5 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

198
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

1,594
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.