Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38999
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Erden, Mehmet | - |
dc.contributor.editor | Boran, Gül Hanım | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-02T11:36:42Z | |
dc.date.available | 2022-02-02T11:36:42Z | |
dc.date.issued | 2022-01 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/38999 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada STEM (Science, Technology, Engineering, Mathmatıcs) yani fen, teknoloji, mühendislik ve matematik destekli fen etkinliklerinin ortaokul altıncı sınıf öğrencileri üzerinde ilişsel esneklik ve STEM’e yönelik tutum düzeylerine anlamlı bir etkisinin olup olmadığı incelenmek amaçlanmıştır. Bu amaçla nicel yöntemlerden ön test-son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada deney grubunda STEM destekli fen etkinlikleri kullanılırken, kontrol grubunda Milli Eğitim Müfredatına bağlı olarak eğitim gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Denizli ili Pamukkale ilçesinde bulunan ortaokullar, örneklemini ise 2021-22 eğitim ve öğretim yılında bir ortaokulun altıncı sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Böylece son durumda çalışmanın örneklemi deney grubu 23, kontrol grubu 23 olmak üzere 46 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde olasılık dışı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri toplamak amacıyla Bilişsel Esneklik Envanteri ve STEM Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS istatistik paket programı aracılığıyla yapılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde bağımlı örneklem t testi ve bağımsız örneklem t testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, STEM destekli fen etkinlikleri, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin hem STEM’e karşı tutum puanları hem de bilişsel esneklik puanları üzerinde anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Bu durumun ortaya çıkmasında uygulama süresinin kısa tutulması, öğrencilerin akademik başarıları, yaş, sınıf ortamı gibi değişkenlerin etki ettiği düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | STEM | en_US |
dc.subject | bilişsel esneklik | en_US |
dc.subject | STEM tutum | en_US |
dc.subject | ortaokul altıncı sınıf öğrencileri | en_US |
dc.title | STEM destekli fen etkinliklerinin 6. Sınıf öğrencileri üzerinde bilişsel esneklik ve STEM’e yönelik tutum düzeylerine etkisi | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Report | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mehmet ERDEN Proje.pdf | 2.77 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
224
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
1,052
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.