Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39001
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTanrıverdi, Betül-
dc.contributor.editorIşıkoğlu, Nesrin-
dc.date.accessioned2022-02-02T12:38:47Z
dc.date.available2022-02-02T12:38:47Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39001-
dc.description.abstractBu çalışma artırılmış gerçeklik ile destekli kitap okuma uygulamalarının okulöncesi dönem çocuklarının dinleme ve konuşma becerilerinin nasıl etki ettiği ve çalışma grubundaki çocukların bu teknolojisi ile ilgili düşüncelerini ve artırılmış gerçeklik teknolojisi ile kitap okumanın etkinliklere katkılarının nasıl olduğu saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Denizli il merkezinde Mili Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul bünyesinde yer alan anasınıfına devam eden 12 çocuk katılmıştır.Araştırma nitel araştırma yönteminden eylem araştırması şeklinde tasarlanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmaya katılan çocuklara dört hafta boyunca artırılmış gerçeklik içeren hikâye kitapları okunmuştur. Kitap okuma sırasında çocukların davranışları gözlem notlarına kayıt edilmiştir. Ayrıca çocuklar ile görüşmeler yapılarak çocukların artırılmış gerçeklik teknolojisi içeren kitaplar hakkında görüşlerini ne olduğu belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışmanın sonuçları; artırılmış gerçeklik içeren kitap okumanın dinleme becerisi ve konuşma üzerinde olumlu bir etkisi olduğu bulunmuştur. Dört haftalık etkinlik boyunca tüm katılımcıların sayfalardaki canlanan karakterleri, üç boyutlu nesneleri ilk gördükleri zaman ve ses efektlerini dinleme sırasında dikkatleri etkinlik üzerinde yoğunlaşmışlardır. Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile desteklenmiş kitap okuma etkinliklerinin çocukların konuşma becerileri; içerik, katılım ve yeni sözcük öğrenme olarak incelenmiş; katılımı teşvik edici olduğu; dinlediklerini somutlaştırarak yeni sözcük öğretimine katkı sağladığı görülmüştür. Çocukların artırılmış gerçeklik ile desteklenmiş kitapları tercih etme durumlarına bakıldığında katılımların büyük çoğunluğu AG içeren kitapları tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Çocukların bu tercihlerin nedenleri ise AG içeren kitapların; eğlence,teknoloji ve AG nesneleri içermesi ve ses içermesi olarak belirtmişlerdir. AG teknolojisini etkinliğe olumlu katkısının yanında olumsuz katkısının olabildiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArtırılmış gerçeklik teknolojisien_US
dc.subjectartırılmış gerçeklik teknolojisi içeren kitap okumaen_US
dc.subjectdil gelişimien_US
dc.titleArtırılmış gerçeklik teknolojisi ile desteklenmiş kitap okumanın okul öncesi dönemdeki çocukların dil gelişimine etkisi (Durum çalışması)en_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0001-7010-302X-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Betül TANRIVERDİ YL Proje.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

1,046
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,292
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.