Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39003
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAypak Caba, Hale-
dc.contributor.editorAdak Özdemir, Atiye-
dc.date.accessioned2022-02-02T13:19:05Z
dc.date.available2022-02-02T13:19:05Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39003-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin erken okur yazarlık becerileri hakkında görüşleri ile öğretme ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkiyi incelemektir Araştırmanın çalışma gurubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli ilinde bağımsız anaokulu ve ilköğretime bağlı anasınıflarında görev yapan 76 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacı ile öğretmen adaylarının demografik bilgilerine ulaşmak için “Kişisel Bilgi Formu, Okul Öncesi Erken Okuryazarlık Görüş ve İnançları Ölçeği ve Pedagojik İnanç Sitemleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilmiş olan bulgular katılımcı öğretmenlerin pedagojik inanış ve erken okuryazarlık inanış puanlarının yüksek olduğunu ancak sınıf içi erken okuryazarlık uygulamalarını yansıtan erken okuryazarlık görüş puanlarının çok yüksek olmadığını göstermektedir. Araştırma sonuçları öğretmenlerin pedagojik inanışları ile erken okuryazarlık inanışları arasında ilişki olmadığını ancak erken okuryazarlık inanışları ile erken okuryazarlığa ilişkin görüşleri (sınıftaki erken okuryazarlık uygulamaları) arasında pozitif yönlü orta düzeyde ilişki olduğunu göstermektedir. Ulaşılan sonuçlar, ilgili literatür ve analizler ışığında değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectöğretimen_US
dc.subjecterken okur yazarlıken_US
dc.subjecterken okur yazarlık becerilerien_US
dc.subjectpedagojik inançen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim öğretmenlerinin erken okur yazarlık becerileri hakkında görüşleri ile öğretme ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hale AYPAK CABA YL Proje.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

898
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

1,348
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.