Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39006
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYumru, Gülsen-
dc.date.accessioned2022-02-04T11:57:15Z
dc.date.available2022-02-04T11:57:15Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39006-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; planlanan aile eğitim programı ile okul öncesi dönemdeki çocukların ebeveynlerinin dış mekânda oyuna karşı tutumlarının olumlu yönde gelişip gelişmediğinin belirlenmesidir. Süreç içinde elde edilen nitel veriler yorumlanarak, ebeveynlerin dış mekânda oyuna karşı düşünceleri, uygulanan eğitime dair değerlendirmelerini görmek araştırmanın alt boyutlarındandır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı birinci döneminde Denizli İli Honaz ilçesinde MEB’e bağlı ilkokulun anasınıfına devam eden 48-66 aylık çocukların, 15 deney, 15 kontrol grubu olmak üzere çalışmaya katılmaya gönüllü olan toplam 30 ebeveyni oluşturmaktadır. Çalışma nicel ve nitel yöntemlerin bir arada kullanılması ile gerçekleştirilen karma model ile yürütülmüştür. Nicel veriler “Riskli Oyuna İzin Verme Ölçeği’ ’nin öntest-sontest olarak uygulanması, nitel veriler ise “Kişisel Bilgi Formu”, açık uçlu anket formları, araştırmacı gözlem ve günlükleri ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde Mann Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmış olunup, nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre uygulanan eğitim programı sonrası deney ve kontrol grubu ebeveynlerin öntest – sontest puanlarında deney grubu lehine anlamlı farklılık elde edilmiştir. Bu sonuç ile eğitimin deney grubu katılımcılarında dış mekânda oyuna karşı olumlu tutum geliştirdiği görülmektedir. Nitel veri bulgularında da eğitimin ebeveynlerin bakış açılarını geliştirerek dış mekânda oyuna karşı farkındalık oluşturduğu sonucu vermektedir. Çalışma bulgularına göre, çocukların yaşamlarında etkili faktör olan ebeveynlere, profesyoneller tarafından olumlu tutum geliştirilmesi amaçlanan konularda aile eğitimlerinin verilmesinin gerekliliği görülmüştür. Dış mekânda riskli oyun üzerine son yıllarda artarak devam eden araştırmalarda ebeveyn tutumlarının geliştirilmesine dair yararlı bir çalışma olduğu düşünülerek araştırma sürecinde elde edilen deneyim ve gözlemlere dayanarak uygulayıcı ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDış mekânda oyunen_US
dc.subjectaile eğitim programıen_US
dc.subjectriskli oyuna izin vermeen_US
dc.titleOkul öncesi dönemdeki çocukların ebeveynlerinin dış mekânda oyuna karşı tutumlarının geliştirilmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gülsen YUMRU YL Proje.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

492
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

446
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.