Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39007
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Şayan, Mahmut | - |
dc.contributor.editor | Yıldırım, Özen | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-04T12:10:39Z | - |
dc.date.available | 2022-02-04T12:10:39Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/39007 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada; okul müdürlerinin sergiledikleri örgütsel adalet davranışlarına ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma nitel desende yürütülmüştür. Araştırmanın amacı doğrultusunda; 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili merkez ilçelerindeki ortaokullarda görev yapan 20 branş öğretmeniyle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde; okul müdürlerinin örgütsel adaleti sağlayıp sağlayamama durumları ile okullarında örgütsel adaleti sağlamada kullandıkları yöntem ve teknikler, örgütsel adaleti sağlamada kullandıkları iletişim türleri, iş bölümü ve görevlendirme yaparken sergiledikleri yönetici davranışları, öğretmenlerin iş performansını değerlendirirken sergiledikleri yönetici davranışları ve ödüllendirmede kullandıkları kriterlerin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre: okul müdürlerinin okullarında örgütsel adaleti sağladığı ancak iyileştirilmesi gereken yönetim alanlarının (kayırmacılık, otorite ve yetki kullanımı) olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuç kapsamında okul müdürlerinin; okullarında örgütsel adaleti sağlamada yöntem ve teknik olarak, iletişim tekniğini etkili bir şekilde kullandıkları; iletişim türü olarak sözlü iletişim türünü daha çok kullandıkları, iş bölümü ve görevlendirme yaparken liyakati esas aldıkları, öğretmenlerin iş performansını değerlendirirken, performansa dayalı objektif bir değerlendirme yaptıkları ve öğretmenleri ödüllendirmede yüksek performans ile başarı kriterlerini kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu durum; okul müdürlerinin, etkili yönetici davranışları sergileyerek okullarında örgütsel adaleti sağladıklarını göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Örgütsel adalet | en_US |
dc.subject | okul yönetimi | en_US |
dc.subject | yönetici davranışları | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin sergiledikleri örgütsel adalet davranışlarına ilişkin öğretmen görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mahmut ŞAYAN YL Proje.pdf | 1 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
80
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
354
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.