Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39012
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKoparan Öztürk, Nilüfer-
dc.contributor.editorDoğan, Birsen-
dc.date.accessioned2022-02-07T13:45:14Z-
dc.date.available2022-02-07T13:45:14Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39012-
dc.description.abstractSınıf yönetimi daha önceleri öğretmen otoritesi olarak görülürken, son yıllarda öğretmenin sınıfta olumlu öğrenme ortamı oluşturabilmesi olarak kabul görmektedir. Bu çalışmada; 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Çal ilçesindeki resmi ilkokullarda görev yapan 63 öğretmenin katılımı ile ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin belirlenmesi ve bazı kişisel değişkenlere göre farklılaşma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda; ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri yüksek bulunmuştur. Sınıf yönetimine ilişkin öğretmenlerin planlamada diğer alanlara oranla daha az, liderlik/iletişim alanında diğer alanlara oranla daha yüksek beceriye sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin cinsiyet, yaş, çalışılan okuldaki kıdem ve okutulan sınıf düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Mesleki kıdeme göre sadece planlama alt boyutunda anlamlı farklılık oluşmuş ve 11-20 yıl arası mesleki kıdeme sahip öğretmenlerin 21 yıl ve üstü mesleki kıdeme sahip olanlara oranla planlama alanındaki beceri düzeylerinin daha düşük olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin sınıf yönetimine ilişkin güncel konuları veya yayınları takip etme durumlarına göre sınıf yönetimi becerileri farklılaşmıştır. Sınıf yönetimi becerisinin; öğrenci grupları, davranış/zaman yönetimi, öğretim materyalleri/ değerlendirme, etkinlik yönetimi ve motivasyon/öğrenme ortamı alt boyutlarında sınıf yönetimi ile ilgili güncel konu ve yayınları bazen veya her zaman takip edenlerin takip etmeyenlere oranla sınıf yönetimi becerilerinin daha iyi düzeyde olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf yönetimien_US
dc.subjectplanlamaen_US
dc.subjectöğrenci gruplarıen_US
dc.subjectzaman yönetimien_US
dc.subjectöğretim materyallerien_US
dc.titleİlkokullarda görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin bazı kişisel değişkenlere göre incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nilüfer KOPARAN ÖZTÜRK YL Proje.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

126
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

382
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.