Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39013
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUysal, Ayşe Gül-
dc.contributor.editorSarıtaş, Emel-
dc.date.accessioned2022-02-08T07:37:50Z
dc.date.available2022-02-08T07:37:50Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39013-
dc.description.abstractBu araştırmada sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellikleri ve alt boyutlarına ilişkin algıları ile bunun demografik özelliklerine göre durumu araştırılmıştır. Nicel ve betimsel tarama modelinde yapılan bu çalışmanın evreni 2021–2022 eğitim-öğretim yılında Merkezefendi ilçesinde resmi okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinden oluşmuştur.Evrende yer alan öğretmenler “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilmiş 364 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Mesleki Profesyonellik Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.Sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellikleriyle ilgili maddelerden en yüksek ortalamanın “Çok İyi” seviyesinde “Öğrencilerime iyi bir rol model olmaya çalışırım” maddesi iken en düşük ortalamanın ise “Orta” seviyesiyle “Öğretmenlik alanım ile ilgili bilimsel dergileri takip ederim” maddesi olmuştur. Sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellik alt boyutlarına yönelik algılarının en yüksek ortalamanın “Kuruma Katkı”boyutunda gerçekleşirken bunu sırasıyla “Mesleki duyarlılık”, “Duygusal emek” boyutu izlerken en düşük ortalamanın ise “Kişisel gelişim” boyutunda olmuştur. Mesleki profesyonellik ile ilgili genel ortalama “Yüksek” düzeydedir. Bu bulgular sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonelliklerinin genel olarak yüksek ve çok yüksek olduğunu göstermiştir. Bütün boyutlarda ve genel olarak yüksek düzeyde olması öğretmenlerin mesleki anlamda profesyonelliklerini yüksek ve çok yüksek düzeyde gördüklerini göstermektedir.Sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellik alt boyutlarına yönelik algılarının yaş, medeni durum, okulun bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik düzeyi ve okuldaki öğrenci sayılarına göre farklılık göstermemiş aksine benzer özellikler göstermiştir. Sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellik alt boyutlarına yönelik algılarının cinsiyet, kıdem,eğitim düzeyi, aldığı hizmetiçi eğitim sayısı, kendini profesyonel olarak görme düzeyi, okuldaki öğretmen sayısına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectmesleken_US
dc.subjectprofesyonelen_US
dc.subjectMerkezefendien_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellik düzeylerine yönelik algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayşe Gül UYSAL proje.pdf2.98 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

138
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

492
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.