Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39014
Title: | Birinci sınıf öğretmenlerinin pandemide okuma yazmada yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri | Authors: | Yılmaz, Asuman | Keywords: | Okuma yazma sorun öğretmen pandemi |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde 2020-2021 eğitim yılında uzaktan eğitim sürecinde birinci sınıfları okutan öğretmenlerin okuma yazmada yaşadıkları sorunları tespit etmek amacıyla bu araştırma yapılmıştır. Nitel ve betimsel tarama modelinde olan bu çalışmada “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle 32 sınıf öğretmeninden veriler toplanmıştır. Veri toplamak için görüşme formu kullanılmıştır ve form 2 bölümden oluşmaktadır. Birinci sınıf öğretmenlerinin pandemi sürecinde okuma öğretiminde yaşadığı sorunların başında; seslerin kavratılması ile ilgili yaşanan sıkıntılar gelmektedir. Uzaktan eğitimde seslerin tam anlaşılamaması-iletilememesi, telaffuzun sağlıklı test edilememesi nedeniyle seslerin kavratıl yaşanan; internet alt yapısı, bağlantı sorunları, teknolojik sorunlar, bilgisayar, tablet ve telefon eksikliği gibi problemler bulunmaktadır. Ayrıca velilerin fazla ilgili veya ilgisiz olmaları ve bilinçsizce davranmaları gibi sorunlarında yaşandığı tespit edilmiştir. Bu nedenlerle 1. sınıflardaki öğrencilerin ve bu sınıfları okutan öğretmenlerin büyük sorunlar yaşadıkları saptanmıştır. Birinci sınıf öğretmenlerinin pandemi sürecinde yazma öğretiminde yaşadığı sıkıntılarla ilgili en yoğun biçimde ifade edilen problem yazma yanlışlarının düzeltilememesidir. Bunun nedeninin uzaktan eğitimde öğrenciye erişmenin mümkün olamaması, öğretmenin defter kontrolü ve yazı kontrolü yapamaması, velilerin yanlış öğretimleri ve yönlendirmeleri ile veli ilgisizlik ve takipsizlikleri olduğu görülmüştür. Yine yazma öğretiminde yaşanan bir diğer sorun değerlendirmenin yapılamamasıdır.Birinci sınıf öğretmenlerinin pandemi sürecinde okuma yazma öğretiminde yaşanan sorunların çözümüne ilişkin görüş ve önerilerinde en fazla dile getirilen husus derslerin telafisinin yapılmasının gerekliliği olmuştur. Çünkü 1. sınıftan 2. sınıfa geçen öğrencilerin biriken sorunlarının çözümünün başka yolu görülmemektedir. Bundan sonra ileri sürülen öneriler sırasıyla bedava internet ve cihaz desteği verilmeli, yüz yüze eğitime geçilmeli,EBA güçlendirilmeli ve öğretmenlerle veliler eğitilmeli şeklinde sıralanmıştır. Gerçekten de yaz döneminde telafi programlarının bakanlıkça açılması, sınırlı sayıda da olsa tablet ve internet desteğinin verilmesi ve nihayet yüz yüze eğitime geçilmesi öğrenme kayıplarının karşılanması adına önemlidir | URI: | https://hdl.handle.net/11499/39014 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Asuman Yılmaz.pdf | 1.79 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
176
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
722
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.