Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39015
Title: Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin bazı kişisel değişkenlere göre incelenmesi
Authors: Kara Hatipoğlu, Pınar
Keywords: Sınıf yönetimi
sınıf yönetimi becerisi
geleneksel yaklaşım
çağdaş yaklaşım
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bazı kişisel değişkenlere göre sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin farklılaşma durumu da incelenmiştir. Çalışma verilerinin elde edilmesinde, Denizel Güven ile Cevher (2005) tarafından 40 maddelik bir ölçek şeklinde uyarlanmış olan “Sınıf Yönetim Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmaya, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Çal ilçesindeki resmi ilkokullarda görev yapan 65 öğretmen dahil edilmiştir.Çalışma sonucunda ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetim beceri düzeyleri ortalamanın üstünde bulunmuştur. Erkek öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerinin kadınlara oranla daha yüksek olduğu görülmüştür. 41 yaş üstü öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin 36-40 yaş aralığındakilere oranla daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerinin mesleki kıdeme çalışılan okuldaki kıdeme ve okutulan sınıf düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin yaşlarının ve mesleki kıdemlerinin artması ile sınıf yönetimi beceri düzeylerinin yükseldiği sonucuna göre mesleğe yeni başlayan daha genç öğretmenler hizmet içi eğitimler ile desteklenebilirler.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39015
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pınar Kara, Projesi.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

174
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,488
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.