Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39019
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKarabeke, Ayşen-
dc.contributor.editorÇelik, Kazım-
dc.date.accessioned2022-02-08T11:59:38Z
dc.date.available2022-02-08T11:59:38Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39019-
dc.description.abstractBu çalışmada; Denizli ili Çal ilçesinde kamu okullarında çalışan öğretmenlerin etkili okul algıları ile okul iklimi arasındaki ilişki ve okul iklimi ile okulun etkililiğine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi ve incelenmesi amaçlanmıştır. 2021-2022 eğitim öğretim yılında Çal ilçesindeki anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan 153 öğretmene ulaşılmıştır. Çalışma verilerinin toplanmasında; Kişisel Bilgi Formu, Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği ve Okul İklimi Öğretmen Ölçeği kullanılmıştır.Çalışma sonucunda öğretmenlerin okul etkililiğine yönelik görüşlerinin genel olarak bazen iyi düzeyinde, okul iklimine yönelik görüşlerinin genel olarak iyi düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin okul etkililiğine ilişkin algılarında; cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem ve eğitim düzeylerine göre anlamlı düzeyde farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin branşlarına göre Spor ve Sanat Desteği alt boyunda anlamlı farklılık bulunmuş ve Özel Eğitim- Anasınıfı- Sınıf branşlarındaki öğretmenlerinin spor ve sanat desteğine ilişkin algıları diğer branştaki öğretmenlere oranla daha düşük bulunmuştur.Öğretmenlerin okul iklimine ilişkin algılarının; cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem ve eğitim düzeylerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Öğrenci Davranışları ve Ebeveyn Katılımı alt boyutlarında özel eğitim- anasınıfı-sınıf öğretmenlerinin puan ortalamalarının diğer gruplara oranla daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmen İklimi alt boyutunda özel eğitim- anasınıfı-sınıf öğretmenlerinin puan ortalamalarının sosyal bilgiler-dil-din öğretmenlerine oranla daha yüksek olduğu görülmüştür. Okul İklimi Öğretmen Ölçeği’nin Müdür Desteği, Erişilebilirliği ve Yeterliği ile Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği’nin Toplumsal Değer Bilinci alt boyutları arasında yüksek düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Okul İklimi Öğretmen Ölçeği’nin Meslektaş Dayanışması, Olumlu Sosyal Gelişim Uygulamaları alt boyutu ile Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği’nin Kişisel Gelişim, Toplumsal Değer Bilinci, Mekan Çekiciliği, Teknolojik Destek, Spor ve Sanat Desteği alt boyutları arasında orta düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul İklimien_US
dc.subjectEtkili Okulen_US
dc.subjectÖrgütsel İklimen_US
dc.subjectOkul Etkililiğien_US
dc.titleÖğretmenlerin etkili okul algıları ile okul iklimi arasındaki ilişkien_US
dc.typeOtheren_US
dc.authorid0000-0001-7319-6567-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeOther-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayşen KARABEKE YL Proje.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

218
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

882
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.