Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39020
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞengül, Akkız-
dc.contributor.editorCevher Kalburan, Fatma Nilgün-
dc.date.accessioned2022-02-08T13:03:20Z-
dc.date.available2022-02-08T13:03:20Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39020-
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi hakkındaki görüşleri ve uygulamalarının araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma modellerinden durum çalışması deseniyle yürütülmüştür. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı içerisinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırma verileri içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma verilerinin analiziyle elde edilen sonuçlara göre “okul öncesi öğretmenlerinin alan gezilerine yönelik algıları”, “alan gezilerinde planlama-uygulama-değerlendirme süreçleri”, “alan gezilerinin çocuklara faydası”, “alan gezilerinde okul öncesi öğretmenlerinin karşılaştıkları güçlükler ve bunlara yönelik geliştirdikleri çözümler” olmak üzere dört tema belirlenmiştir. Araştırma bulguları bu temalar doğrultusunda tartışılmıştır. Çalışmanın amacı kapsamında, okul öncesi öğretmenleri gezi alanlarının çocuklar için öğretici olma, tehlike barındırmama ve güvenli olma gibi kriterlere göre alanları tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin alan gezisi düzenleme sıklığına yönelik bulgulardan bazı öğretmenlerin aylık, bazılarının dönemlik, bazılarının ise yıllık planlama yaptığına ulaşılmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenlerin tamamı gezi sırasında yetişkinlerin desteğine ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin alan gezisi algısının çocuk öğrenmesi ve gelişimine odaklı geliştiği ve ayrıca gezi alanlarının özelliklerine bağlı olarak geliştiği sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin gezi öncesi hazırlık ve planlama çalışmaları içerisinde hem prosedürel hazırlıklar ve planlamalar hem de çocukları alan gezisi sürecine hazırlama faaliyetlerinin yer aldığına ulaşılmıştır. Gezi sırasında çocukların aktif olarak katılım sağladıkları etkinliklerin, gezi sonrasında ise çeşitli değerlendirme etkinliklerinin yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin alan gezilerinin çocuklara grup sorumluluğu, birlikte hareket etme, olumlu bağlılık geliştirme, iletişim ve iş birliği geliştirme, grup aidiyeti, sosyalleşme, kurallara uyma gibi toplu yaşama uygun değerler ve becerileri geliştirdiklerini düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul öncesi dönemen_US
dc.subjectalan gezisien_US
dc.subjectöğretmen görüşlerien_US
dc.subjectöğretmen uygulamalarıen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi hakkındaki görüşleri ve uygulamalarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Akkız ŞENGÜL YL Projesi.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

360
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

3,244
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.