Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39021
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzkul Kuzu, Rahime-
dc.contributor.editorAdak Özdemir, Atiye-
dc.date.accessioned2022-02-08T13:10:21Z-
dc.date.available2022-02-08T13:10:21Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39021-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin matematiksel gelişime ilişkin görüşleri ile erken okuryazarlığa yönelik görüşlerini incelemektir. Nicel olarak yürütülen bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubu, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak özel ve devlet anaokulları ve anasınıflarında çalışmakta olan 25 okul öncesi öğretmeninden oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplam aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Okul Öncesi Erken Okuryazarlık Ölçeği İnanç ve Görüş boyutu (Sezgin, Ulus ve Aksoy, 2019), Matematiksel Gelişim İnanış Anketi (Karakuş, 2015) kullanılmıştır. Verilerin analizinde non-parametrik teknik olan Spearman's Korelasyon tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, okul öncesi öğretmenlerinin matematik öğretimine yönelik inançları ile erken okuryazarlık inançları ve görüşleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bununla beraber okul öncesi öğretmenlerin matematik inançları ile erken okuryazarlık inanç ölçeğinin alt boyutlarının bazıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerin matematik inançları ile erken okuryazarlık inanç ölçeğinin “Öğretmen Rolü” ile “Birlikte Kitap Okuma” alt boyutları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişkinin olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErken Okuryazarlıken_US
dc.subjectmatematiksel gelişimen_US
dc.subjectokul öncesien_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin erken okuryazarlık ve matematiksel gelişime ilişkin görüşlerinin incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rahime ÖZKUL KUZU YL Proje Son.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

414
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

998
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.