Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39025
Title: | Pandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kazanımlarını aktarmada teknoloji kullanımına yönelik tutumları | Authors: | Daşdemir, Deniz | Keywords: | Teknoloji yeterliliği öğretmen matematik dersi sınıf |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada, pandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kazanımlarını aktarmada teknoloji kullanımına yönelik tutumları ve bunun çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip-göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma 2021–202 eğitim-öğretim yılı Denizli ili genelinde görev yapan eğitim yöneticileri “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilen ölçek sorularının tamamına cevap veren 207 öğretmenden elde edilen verilerden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği”” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.Sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kazanımlarını aktarmada teknoloji kullanımına yönelik tutumlarında en yüksek ortalamaların “Derslerde araç-gereç kullanmak gereksizdir.”, “Eğitimde teknoloji kullanımından nefret ediyorum.” Ve “Teknolojik araç-gereç kullanımı, öğrencilerin öğrenme süreçlerine hiçbir katkısı yoktur.” Madddeleri ve “Çok iyi” seviyesinde olmuştur. En düşük ortalama ise “İyi” seviyesinde “Yetkim olsa, bütün öğretmenlerin teknolojik unsur ya da araç gereç kullanmalarını zorunlu hale getiririm.” Maddesi olmuştur. Alt boyutlarına ilişkin ortalamalar ve standart sapma sonuçları incelendiğinde en yüksek ortalamanın “Eğitimde Teknoloji Kullanımının Öğretim Süreçlerine Yansıması (ETKÖSY)” boyutu olduğu görülürken bunu “Eğitimde Teknoloji Kullanımı ve Sınıf Yönetimi (ETKSY)” boyutu ve “Eğitimde Teknoloji Kullanımında Kendini Geliştirme (ETKKG)” boyutu izlemiştir. Genel ortalamanın ise “Çok İyi” seviyesinde olduğu görülmüştür. Buna göre sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde teknolojiyi kullanmaya yönelik tutumlarında seviyenin yüksek ve çok yüksek düzeylerde olduğu ve genel olarak çok yüksek düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kazanımlarını aktarmada teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının cinsiyet, yaş, kıdem, eğitim düzeyi, okuttuğu sınıf seviyesi ve bilişim araçlarını kullanabilme yetkinliğine göre farklılık göstermediği aksine benzerlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu durum sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kazanımlarını aktarmada teknoloji kullanımı bağlamında kişisel özelliklerinin avantaj ya da dezavantaj yaratmadığı ve cinsiyetleri, yaşları, kıdemleri, eğitim seviyeleri, okuttukları sınıf seviyeleri veya bilişim araçlarını kullanabilme yetkinlikleri ne olursa olsun matematik dersi kazanımlarını aktarırken teknoloji kullanımını benzer şekillerde ve düzeylerde kullanabildikleri sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/39025 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Deniz DAŞDEMİR YL Projesi.pdf | 3.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.