Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39027
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGöksu, Habip-
dc.contributor.editorKanmaz, Ahmet-
dc.date.accessioned2022-02-09T11:50:48Z
dc.date.available2022-02-09T11:50:48Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39027-
dc.description.abstractBu araştırmada, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Denizli ili devlet ortaokullarında görev yapan öğretmenlere göre 4006 TÜBİTAK bilim fuarlarının etkililiği araştırılmıştır. Araştırmada “betimsel tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020- 2021 eğitim öğretim yılı Denizli ili metropol ilçeleri olan Pamukkale ve Merkezefendi devlet ortaokullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Bu evreni tamamen temsil edecek öğretmenler arasından “Küme örnekleme” yöntemiyle seçilen 150 öğretmenden ölçek yardımıyla veriler toplanmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak Selçuk, Atalmış ve Ataç tarafından geliştirilen “4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Etkililik Ölçeği” (2020) izin alınarak kullanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin kişisel özelliklerine ilişkin bilgi edinebilmek amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” geliştirilmiştir. Araştırmada öğretmenlere göre TÜBİTAK bilim fuarlarının etkililiğine yönelik görüşlerinden elde edilen puanların belirlenmesinde betimsel analiz; cinsiyet, eğitim düzeyi, çalışılan ilçeye göre farklılığı belirlemek amacıyla Mann-Whitney U testi; yaş, branş, kıdeme göre farklılığı belirlemek amacıyla Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında kullanılan istatistiksel işlemlerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiş; istatistiksel işlemler SPSS 26.0 paket programıyla hesaplanmıştır. Katılımcı öğretmenlerin 4006 TÜBİTAK bilim fuarlarının etkililiğine yönelik görüşlerinin büyük ölçüde olumlu olduğu görülmüştür. Öğretmenlere göre 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarlarının öğrenciye katkı, öğretmene katkı ve veliye katkı alt boyutlarından yüksek ortalamalar aldığı, ölçek maddelerine ise “Katılıyorum” ve “Kesinlikle katılıyorum” yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin TÜBİTAK 4006 bilim fuarlarının etkililiğine ilişkin görüşlerinin; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, branş, eğitim düzeyi ve çalışılan ilçe değişkenlerine göre anlamlı bir fark göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject4006 TÜBİTAK Bilim Fuarıen_US
dc.subjectDenizlien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectortaokulen_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerine göre TÜBİTAK 4006 bilim fuarlarının etkililiği (Denizli ili metropol ilçeleri örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Habip Göksu Proje.pdf1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

118
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.