Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39027
Title: | Ortaokul öğretmenlerine göre TÜBİTAK 4006 bilim fuarlarının etkililiği (Denizli ili metropol ilçeleri örneği) | Authors: | Göksu, Habip | Keywords: | 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarı Denizli öğretmen ortaokul |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Denizli ili devlet ortaokullarında görev yapan öğretmenlere göre 4006 TÜBİTAK bilim fuarlarının etkililiği araştırılmıştır. Araştırmada “betimsel tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020- 2021 eğitim öğretim yılı Denizli ili metropol ilçeleri olan Pamukkale ve Merkezefendi devlet ortaokullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Bu evreni tamamen temsil edecek öğretmenler arasından “Küme örnekleme” yöntemiyle seçilen 150 öğretmenden ölçek yardımıyla veriler toplanmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak Selçuk, Atalmış ve Ataç tarafından geliştirilen “4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Etkililik Ölçeği” (2020) izin alınarak kullanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin kişisel özelliklerine ilişkin bilgi edinebilmek amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” geliştirilmiştir. Araştırmada öğretmenlere göre TÜBİTAK bilim fuarlarının etkililiğine yönelik görüşlerinden elde edilen puanların belirlenmesinde betimsel analiz; cinsiyet, eğitim düzeyi, çalışılan ilçeye göre farklılığı belirlemek amacıyla Mann-Whitney U testi; yaş, branş, kıdeme göre farklılığı belirlemek amacıyla Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında kullanılan istatistiksel işlemlerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiş; istatistiksel işlemler SPSS 26.0 paket programıyla hesaplanmıştır. Katılımcı öğretmenlerin 4006 TÜBİTAK bilim fuarlarının etkililiğine yönelik görüşlerinin büyük ölçüde olumlu olduğu görülmüştür. Öğretmenlere göre 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarlarının öğrenciye katkı, öğretmene katkı ve veliye katkı alt boyutlarından yüksek ortalamalar aldığı, ölçek maddelerine ise “Katılıyorum” ve “Kesinlikle katılıyorum” yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin TÜBİTAK 4006 bilim fuarlarının etkililiğine ilişkin görüşlerinin; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, branş, eğitim düzeyi ve çalışılan ilçe değişkenlerine göre anlamlı bir fark göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/39027 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Habip Göksu Proje.pdf | 1 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
96
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
118
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.