Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39028
Title: Öğretmenlerin gözünden okul müdürlerinin üretken liderlik özelliklerinin incelenmesi
Authors: Aktaş, İsmail
Keywords: Üretken liderlik,
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Okullarda çalışan müdürlerin liderlik özelliklerine sahip olması onların yaptığı işte daha verimli olmalarını sağlayacağı düşünülmektedir. Bunun yanı sıra okul müdürlerinin liderlik özelliklerinin yanında üretken bir yapıda olmaları onlara ek bir özellik sağlamaktadır. Bu bağlamdan yola çıkılarak, bu çalışmada öğretmenlerin gözünden okul müdürlerinin üretken liderlik özelliklerinin incelenmiştir. Bu bağlamda 2021-2022 eğitim öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi, Pamukkale ve Honaz ilçelerinde çalışan 254 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada ‘Üretken Liderlik Ölçeği‘ kullanılmış olup üretken liderlik özelliği ‘ Yaratıcı Dinamikleri Ortaya Çıkarma‘ve‘İnovasyon Yaratma Kapasitesi‘olmak üzere iki alt boyutta ele alınmıştır. Araştırmada betimsel istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada öncelikle katılımcıların cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim düzeyi, mesleki kıdem ve çalıştığı ilçe değişkenleri tespit edilmiştir. Ardından üretken liderlik özelliklerinin belirlenmesi için toplamda 27 anket sorusuna cevap verilmiştir. Katılımcıların cinsiyetine göre yapılan analizde anlamlı bir farklılık söz konusudur. Yine yaş kategorisine göre yapılan analizde katılımcılar 35 yaşa kadar 1.grup olarak ele alınmış olup 36 ve üstü yaş grubu 2.grup olarak değerlendirilmiştir. Bu yapılan analizde iki yaş grubunda da anlamlı bir fark söz konusudur fakat 2.grup olan 35 yaş üstü grubun fark düzeyi daha fazla çıkmıştır. Mesleki kıdem kategorisinde yapılan analize göre de katılımcılar 2 grup yapılmıştır. Mesleki kıdem olarak 12 yıla kadar olan katılımcılar 1.grup 13 ve üzeri kıdeme sahip katılımcılar 2.grup olarak değerlendirilmiştir. Mesleki kıdeme göre yapılan analizde ölçeğin 1. Alt boyutunda anlamlı bir fark görülürken 2. Alt boyutta anlamlı bir fark görülmemiştir. Katılımcıların hangi ilçeden olduklarıyla ilgili yapılan analizde anlamlı bir fark görülmemiştir. Son olarak medeni durum ve eğitim düzeyi değişkenlerinde verilen cevapların kategorilendirmeye uygun olmadığı için bu değişkenler analize tabi tutulmamıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39028
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İsmail AKTAŞ YL Proje.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on May 27, 2024

Download(s)

188
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.