Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39030
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKartal, Erdal-
dc.contributor.editorKumral, Orhan-
dc.date.accessioned2022-02-10T10:46:25Z
dc.date.available2022-02-10T10:46:25Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39030-
dc.description.abstract2021-2022 Eğitim ve Öğretim yılında Denizli ili Merkezefendi ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin hangi eğitim felsefesini taşıdıkları ve bu eğitim felsefelerinin hangi değişkenlerden etkilendiğinin tespit edilmesi yönünde bir araştırma yapılmıştır. Araştırma, tarama çalışması ile desenlenmiş nicel bir çalışmadır. Çalışmanın evrenini Denizli ili Merkezefendi ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu evren içinde ilçede çalışan 95 sınıf öğretmenine ulaşılarak görüşleri alınmıştır. Uygulanan anket iki bölümden oluşmaktadır. Bunlar kişisel bilgi formu ve Eğitsel Düşünce ve Uygulamalar Ölçeği’dir. Yapılan bu çalışma sonucunda Denizli ili Merkezefendi ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitsel düşünce ve uygulamalara yönelik çağdaş felsefi akımlarını, geleneksel felsefi akımlarına göre daha çok benimsedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerine, mesleki kıdemlerine, okuttukları sınıf düzeyine, gazete, dergi v.b. yayınları takip etme, yılda okunan kitap sayısına, sinema ve tiyatro gibi etkinliklere katılma durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılık meydana gelmediği tespit edilmiştir. Ek olarak sınıf öğretmenlerinin benimsedikleri eğitim felsefelerinin kitaplıktaki kitap sayısı değişkenine göre çağdaş felsefe inancında aldığı puanlar anlamsız iken geleneksel felsefe inancında aldığı puanlar istatiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectsınıf öğretmenien_US
dc.subjecteğitim felsefesien_US
dc.subjectçağdaş yaklaşımen_US
dc.subjectgeleneksel yaklaşımen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin eğitim felsefeleri: Merkezefendi ilçesi örneğien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Erdal Kartal.pdf557.5 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

628
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.